خبرگزاری کار ایران

دادستان عمومی قزوین خبرداد:

ارجاع ۲۳۸۱ پرونده صلح و سازش به شورای حل اختلاف قزوین

ارجاع ۲۳۸۱ پرونده صلح و سازش به شورای حل اختلاف قزوین
کد خبر : ۹۰۶۷۰۴

دادستان عمومی و انقلاب قزوین از مراجعه دو هزار و ۳۸۱ پرونده برای صلح و سازش به شعب شورای حل اختلاف و ۶۶۹ پرونده منجر به مصالحه خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محمد قاسمی با اعلام این خبر گفت:  صلح و سازش در پرونده‌های کیفری از اولویت‌های دادستانی است و سال ۹۸ در مجموع تعداد دو هزار و ۳۸۱ پرونده جهت صلح و سازش به شعب شورای حل اختلاف ارجاع شد.

وی افزود: از این تعداد ۶۶۹ پرونده منجر به مصالحه و تعداد یک هزار و ۷۹۳ پرونده به دلیل عدم سازش به شعب تحقیق دادسرا ارجاع شد و امیدواریم در سال ۹۹ با افزایش دفاتر شعب شورای اختلاف در دادسرای مرکز استان بتوانیم پرونده‌های بیشتری را به صلح و سازش ختم کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین در ادامه از اعاده بیش از ۵ هزار هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در سال ۹۸ خبر داد.

وی به تشریح اقدامات در راستای صیانت از منابع آبی استان پرداخت و ادامه داد: دستگاه قضائی در بحث صیانت از منابع آبی استان با جدیت ورود پیدا کرد و با تسریع در اجرای احکام قطعی صادر شده در خصوص مسلوب المنفعه و پلمب چاه‌های غیرمجاز با همکاری اداره آب منطقه‌ای و ضابطین قضائی از هدر رفت و برداشت‌های بی رویه از منابع آبی استان را که شرایط بحرانی برای دشت قزوین ایجاد کرده بود، جلوگیری شد که در همین راستا ۳۰۰ حلقه چاه غیرمجاز پلمب و مسلوب المنفعه و همچنین ۶۸۰ حلقه چاه به کنتور هوشمند تجهیز شد و لازم به ذکر است که استان قزوین از حیث پلمب چاه‌های غیر مجاز رتبه اول کشور را کسب کرده است.

دادستان قزوین به مفاد بخشنامه ابلاغی از سوی قوه قضائیه در تاریخ ۱۲ اسفندماه سال گذشته  اشاره کرد و گفت: در این بخشنامه به منظور رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی، جلوگیری از مراجعات غیرضروری به مراجع قضائی، تحقق دادرسی الکترونیک و… در جهت جلوگیری و پیشگیری از ویروس کرونا، طرح‌های مختلفی برنامه ریزی شده که همه سازمان‌های زیرمجموعه قوه قضائیه مکلف به اجرایی کردن مفاد این بخشنامه هستند.

این مقام قضایی استان تاکید کرد: با توجه به شیوع بیماری کووید _۱۹ در کشور، بخشنامه مذکور، استفاده از فناوری‌های نوین در جهت توسعه دادرسی الکترونیک، جلوگیری از مراجعات غیر ضروری در راستای حفظ سلامت شهروندان و کارکنان است و امیدواریم شهروندان نیز با درک صحیح از شرایط فعلی، پروتکل‌های بهداشتی اعلامی بخصوص در خانه ماندن را رعایت و یاری رسان و قدردان زحمات کادر درمانی اعم از پزشکان و پرستاران باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز