خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد عنوان کرد:

صدور مجوز برای بیش از 60 سمن در حوزه جوانان/ حمایت از طرح سمن‌ها در حوزه اشتغال و ازدواج

صدور مجوز برای بیش از 60 سمن در حوزه جوانان/ حمایت از طرح سمن‌ها در حوزه اشتغال و ازدواج
کد خبر : ۸۹۶۶۵۱

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به اهمیت بالای رسیدگی به موضوع جوانان و پیگیری مسائل و امور جوانان و در راستای گام دوم انقلاب گفت: بیش از 60 سمن در حوزه جوانان در استان مجوز فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، مسعود شریعتی اظهار داشت: جوانان آینده ساز کشور هستند و باید فرصت حضور در میادین مختلف را پیدا کنند و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب همه ما باید به دنبال فراهم‌سازی بستر ورود جوانان به عرصه های مدیریتی کشور و خلق فرصت برای آنها باشیم.

وی با اشاره به برنامه های حوزه جوانان افزود: برگزاری حداقل ۲۰۰ کارگاه آموزشی پیش از ازدواج در سراسر استان، پیگیری پرداخت به موقع وام ازدواج به زوج‌های جوان، ایجاد حداقل پنج مرکز تخصصی ازدواج و خانواده، پیگیری صدور کد شناسه برای سمن‌های جوانان، زمینه‌سازی برای تاسیس ۱۵ سمن جدید جوانان در زمینه‌های مختلف، برگزاری ۱۲ کارگاه توانمندسازی سمن‌های جوانان از سرفصل های برنامه های مهم ما در حوزه جوانان خواهد بود.

مدیرکل ورزش و جوانان یزد با اشاره به حمایت از طرح های سمن‌ها خصوصا در زمینه اشتغال و ازدواج ادامه داد: برگزاری منظم ستادهای ساماندهی امور جوانان در سطح استان و شهرستانها به منظور بررسی مسائل جوانان و هماهنگی دستگاه‌های مختلف در جهت رفع مشکلات از دیگر  سرفصل های برنامه های مهم ما در این حوزه است. 

شریعتی در بخش دیگری با اشاره به نگاه ویژه استاندار جوان یزد به مسائل مربوط به جوانان و توسعه سازمان های مردم نهاد جوان افزود: اداره کل ورزش و جوانان استان یزد در چند سال اخیر نگاه عدالت محوری را به دو مقوله ورزش و جوانان داشته و سعی شده تا بتوانیم بخشی از مطالبات و امور جوانان را حل نماییم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد در ادامه با اشاره به تاثیر و اثرگذاری سمن‌ها و نقش سازمان‌های مردم نهاد در دنیا عنوان کرد: استفاده از ظرفیت سمن ها منجر به توسعه و پویایی کشور می شود و بر این اساس تلاش کردیم تا سمن های جوانان را افزایش دهیم بطوریکه قبل از آغاز کار دولت تدبیر و امید کمتر از ۱۰ سمن جوانان در استان مجوز فعالیت داشت و هم اکنون بیش از 60 سمن جوانان مجوز فعالیت دریافت و اقدامات موثری در بخش های مختلف انجام می دهند.

وی اضافه کرد: در شرایط کنونی کشور که مردم درگیر ویروس کرونا هستند سمن های جوانان به صورت خودجوش در کمک‌رسانی به یاوران سلامت و همچنین ضدعفونی معابر و محلات و تهیه ماسک و مواد ضدعفونی کننده و تهیه محتوای آموزشی و نکات بهداشتی در فضای مجازی و اطلاع رسانی فعالیت می‌کنند و یاور مردم و مسئولان در پیشگیری از شیوع این ویروس بوده اند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز