خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آبفای گیلان:

کیفیت آب به صورت شبانه روزی رصد می شود

کیفیت آب به صورت شبانه روزی رصد می شود
کد خبر : ۸۶۸۴۶۹

مدیرعامل آبفای گیلان گفت: کیفیت آب به صورت شبانه روزی رصد می شود.

به گزارش ایلنا از رشت، سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان گفت: در حال حاضر در بخش شهری ، ۹۹.۹۴ درصد جمعیت شهری استان گیلان آب سالم و بهداشتی برخوردارند و شرکت تلاش دارد که تا سال ۱۴۰۰ این را به ۹۹.۹۷درصدبرساند. در این راستا لازم است ۱۱۷ هزار نفر دیگر  چیزی حدود ۳۹ هزارمشترک جدید تحت پوشش قرار گیرند و البته با اقداماتی که در بخش توسعه شبکه آب و همچنین وارد مدار کردن منابع جدید انجام می گیرد  ، به این درصد جمعیت تحت پوشش خواهیم رسید.

وی در مورد طرح های در دست اقدام و قابل افتتاح شرکت در دهه مبارک فجرانقلاب اسلامی نیز گفت: ۲۰ طرح برای دهه فجر امسال داریم که  ارزش آنها ۲۴۵ میلیارد ریال است و شامل توسعه شبکه آب، اصلاح شبکه آب ، تجهیز و راه اندازی چند فقره چاه ودر بخش فاضلاب،شبکه جمع آوری فاضلاب،نصب انشعابات فاضلاب می شود.

حسینی بزرگترین تاسیسات آبرسانی آبفای گیلان را تصفیه خانه بزرگ آب گیلان دانست و عنوان کرد: در حال حاضراین تصفیه خانه  12 شهر استان را تحت پوشش قرار داده و امیدواریم با وارد مدار شدن فاز دوم آن چند شهر دیگر نیز به مجموع این شهرها اضافه شود.

رئیس هیأت مدیره آبفای گیلان در مورد کیفیت آب گفت: این فرایندی فراگیر است، به نحوی که حتی قبل از تولید را نیز شامل می شود، یعنی کنترل کیفیت آب که به آن برنامه ایمنی آب گفته می شود، کیفیت ، مخاطرات و ریسک های آب را قبل از اینکه به تصفیه خانه هابرسد، مورد بررسی قرار می دهد.

وی به پایشی که با همکاران دانشکده علوم پزشگی گیلان شامل نمونه گیری و کلرسنجی هایی که انجام می گیرداشاره کرد و افزود: تجهیزاتی نیز در سطح شهرها نصب شده و میزان کلر موجود در آب را به عنوان یک شاخص بهداشتی نشان می دهد.البته در همین راستا شستشوی شبانه شبکه های آب نیز به صورت مرتب انجام می شود، در شبکه شهری چیزی بیش از 5000کیلومتر طول شبکه توزیع وجود دارد که بخصوص در نقاط بن بست و مناطقی که سرعت آب کم است ممکن است ماندن آب موجب تغییر در طعم ورنگ آب شود که با اجرای برنامه های منظم شستشوی شبانه که از ساعت 12 شب به بعدانجام می گردد، این مشکل حل می شود.

مدیرعامل آبفای گیلان با معرفی مجدد سامانه تلفنی شبانه روزی 122 از مردم گیلان خواست هرگونه حاثه ای در مورد شبکه و انشعابات آب و فاضلاب را به این شماره اعلام نمایند، تا در اسرع وقت نسبت به رفع مشکل اقدام گردد. 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز