خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای هماهنگی ترافیک عنوان شد:

کاهش ۱۳ درصدی تصادفات در فارس/ افزایش ۱۳ درصدی سرعت غیرمجاز

کاهش ۱۳ درصدی تصادفات در فارس/ افزایش ۱۳ درصدی سرعت غیرمجاز
کد خبر : ۸۶۲۸۳۴

فرمانده انتظامی فارس با اشاره به کاهش ۱۳ درصدی تصادفات در ۹ ماهه امسال گفت: اما یک درصد تلفات نیز زیاد است و بیش از هر موردی عامل انسانی در تمامی تصادفات نقش دارد و حتی اگر جاده یا اتومبیل هم مشکل دارد آن فرد باید رعایت کند.

به گزارش ایلنا، سردار رهام بخش حبیبی در نهمین جلسه شورای هماهنگی ترافیک و سومین جلسه شورای عالی راهبردی فارس با اشاره به اینکه استان فارس ۱۳۳ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد، عنوان کرد: همچنین دپو و عبور مواد مخدر از شرق کشور باعث افزایش تردد غیرعاقلانه در جاده های فارس شده است.

وی با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی و نهادینه شدن  آن برای مردم گفت: عدم صحبت با تلفن همراه، رعایت کردن فاصله طولی با خودرو از جمله مواردی  است که نیاز به فرهنگ سازی دارد و بی شک در کاهش تصادفات موثر است.

حبیبی با بیان اینکه چند برابر آسیب یک فوتی؛ اثرات جرح و آسیب مصدومین ناشی از حوادث بیشتر است؛ یادآور شد:در حادثه هواپیمایی اوکراین که حادثه تلخی بود و خیلی ها نگران شدند اما چند برابر حادثه هواپیما در جاده ها حوادث و کشته داریم.

افزایش 13 درصدی سرعت غیرمجاز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس با اشاره به وضعیت کلی راه های استان به طول ۲۰ هزار و ۶۴۱ کیلومتر گفت: عمده مقصد سفرها به شیراز است که ۱۲۶ سامانه تردد شمار در محور اصلی داریم.

علیرضا سیاهپور با اشاره به تردد ماهانه ۳۵ میلیون خودرو در استان گفت: در 9 ماه امسال ۲۹۶ میلیون تردد  داشتیم.

وی با اشاره به افزایش ۱۳ درصدی سرعت غیرمجاز و ۶ درصدی  فاصله از خودرو گفت: ۱۳۶ سامانه ثبت تخلف داریم که ۳۵ سامانه درحال نصب و ۲۵ سامانه در حال جانمایی است.

به گفته سیاهپور از ۱۲۱ نقطه پر تصادف ۴۰ مورد  رفع شده است و ۴۳ مورد در حال بررسی و ۳۸ مورد در دست اقدام است. 

وی افزود:همچنین ۸۸ نقطه از طرف پلیس راه استان ابلاغ شد که ۲۷ نقطه رفع شده است و ۱۱ نقطه از سوی فرمانده انتظامی اعلام شد که ۸ نقطه رفع شده و ۳ مورد در حال اجراست .

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز