مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین:
رسالت میز خدمت تکریم ارباب رجوع است
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری قزوین گفت: از جمله اهداف تشکیل میز خدمت رضایت مراجعان در ادارات و دستگاهها بوده و رسالت اصلی آن نیز تکریم بیشتر ارباب رجوع است.
به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مریم بیدخام در سومین جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی که با حضور مسئولان و مدیران دستگاههای ذیربط در سالن جلسات معاون سیاسی و امنیتی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ابلاغ منشور حقوق شهروندی باعث تکریم هرچه بیشتر مردم در سطح دستگاههای اجرایی است که دارای مصادیق فراوان است و حساسیت ویژهای روی رضایت مراجعان در ادارات و دستگاهها دارد لذا میز خدمت باید به تکریم بیشتر ارباب رجوع بپردازد.
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری قزوین افزود: اعتماد مردم بالاترین سرمایه نظام است و همه ما وظیفه داریم در راستای رسیدگی به امور مردم و ارتقای خدمترسانی تلاش کنیم، همچنین میز خدمت در راستای تحقق حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع میتواند نقطه عطفی در جهت خدمت رسانی شایسته به مردم باشد.
بیدخام ادامه داد: هدف کلی از ستاد صیانت، نظارت بر کلیه دستگاهها، سازمانها، فرمانداریها و تمامی مراکز خدمات رسان جهت صیانت از حقوق شهروندی و حفظ کرامت آنها است که در این راستا آگاهسازی مردم ضروری است.
او با اشاره به نظارت تیمهای بازرسی از دستگاههای اجرایی، تصریح کرد: وقتی تیم بازرسی این ستاد در یک دستگاه حضور یافته و برای بررسی شکایت مراجعه کنندگان اقدام میکنند، عزم مدیران مراکز خدمات رسان برای رفع کاستیها مضاعف شده و زمینه بروز تخلفات نیز کاهش مییابد.
دبیر ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی با اشاره به بازرسی و نظارت بر نحوه عملکرد دستگاهها در حوزه حقوق شهروندی، افزود: هر دستگاه دولتی و غیردولتی سالانه سه مرتبه براساس چک لیستهای ابلاغی وزارت کشور مورد بازرسی قرار میگیرد و بر آن اساس، امتیازبندی میشوند.
این مسئول بیان کرد: ارزیابیهای انجام شده در سه مرحله زمانی ایام نوروز، ماه مبارک رمضان و یک مرتبه نیز به صورت کلی و از ۳۰ خرداد به مدت یک ماه از تمامی دستگاهها انجام که این مساله بیانگر اهتمام دستگاه حاکمیتی برای تکریم حقوق شهروندی است.
بیدخام ادامه داد: بر اساس بازرسیهای انجام شده ضمن اعزام بازرسان ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی جهت حضور در دستگاه مورد نظر، عملکرد آن در راستای اجرای برنامههای ابلاغی و براساس مستندهای ارائه شده مورد بررسی و ارزیابی قرار میگیرد.
در این جلسه از ۱۸ دستگاه برتر در میان ۷۲ دستگاه اجرایی که در طرح صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان حضور دارند، با اهدای لوح تقدیر مورد تجلیل قرار گرفتند.