خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

وجود سه هزار و ۳۰۰ نقطه حادثه خیز جاده‌ای در کشور/ اعتبار ۸ هزار میلیاردی برای اصلاح نقاط حادثه ساز

وجود سه هزار و ۳۰۰ نقطه حادثه خیز جاده‌ای در کشور/ اعتبار ۸ هزار میلیاردی برای اصلاح نقاط حادثه ساز
کد خبر : ۷۰۰۴۳۱

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وجود سه هزار و ۳۰۰ نقطه حادثه خیز جاده‌ای در کشور، از اصلاح نقاط حادثه ساز جاده‌ای کشور با اختصاص اعتبار هشت هزار میلیارد تومانی خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد اسلامی امروز در استان گلستان گفت: در کشور سه هزار و ۳۰۰ نقطه حادثه خیز جاده‌ای وجود دارد که ٥٠ درصد این نقاط به دلیل وقوع حادثه‌های تاسف بار در آنها در اولویت اول این وزارتخانه برای ایمن سازی قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی از اصلاح نقاط حادثه خیز جاده‌ای کشور با هشت هزار میلیارد تومان اعتبار خبر داد.

وی افزود: هوشمند سازی جاده‌ها، اصلاح مهندسی و مراقبت‌های انتظامی با حضور پلیس از کار‌هایی است که امیدواریم سال ۹۸ بتوانیم در این نقاط حادثه خیز انجام دهیم.

وی همچنین درباره سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن گفت: اولویت نخست ما در این بخش تکمیل واحد‌های مسکن مهر با کمک خود متقاضیان و ساخت مکسن برای اقشار کم درآمد است.

اسلامی ادامه داد: برای اقشار کم در آمد ۶۰ هزار واحد مسکن مهر که بدون مالک بودند را با امضای تفاهمنامه‌ای به کمیته امداد امام خمینی انتقال دادیم تا با ساز و کار‌های مشخص این نهاد به مددجویان بدون مسکن واگذار شود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل صندوق توسعه حمل و نقل با سرمایه گذاری ١٩ هزار میلیارد تومان بر اساس برنامه ششم توسعه گفت: ایجاد ظرفیت مالی برای سرعت بخشیدن به پروژه‌های حمل و نقل با مشارکت بخش خصوصی از اهداف تشکیل این صندوق است.

وی گفت: اساسنامه این صندوق در هیئت دولت تصویب شده و به تدریج به منابع مالی آن دست خواهیم یافت.

اسلامی همچنین افزود: برای توسعه طرح‌های حوزه حمل و نقل کشور به مشارکت بخش خصوصی که محرک توسعه کشور است نیازمند هستیم و من از تمام فعالان اقتصادی برای به سرانجام رساندن طرح‌های مهم و تزانزیتی وزارت راه دعوت می‌کنم.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به اجرای طرح ایجاد بندر خشک اینچه برون گفت:: این طرح ظرفیت خوبی برای توسعه و اشتغالزایی در شمال شرق کشور ایجاد می‌کند و امیدواریم با سرمایه گذاری بخش خصوصی به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شود.

اسلامی گفت: با توجه به ظرفیت بخش کشاورزی و معدنی در شمال شرق کشور، در طرح راه آهن گرگان-گنبدکاووس و مشهد علاوه بر جنبه مسافرتی آن، جنبه جابجایی کالا نیز در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز