رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان مطرح کرد:
ارتباط و تعامل با کشورهای حاشیه خزر برنامه گیلان برای توسعه
رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان گفت: گیلان ارتباط و تعامل با کشورهای حاشیه خزر را به جهت رشد و توسعه استان در دستور کار قرار داده و گامهای موثری نیز برداشته شده است.
به گزارش ایلنا از رشت، کیوان محمدی در جمع خبرنگاران با ارائه گزارشی از فعالیتهای صورت گرفته در حوزه اقتصاد مقاومتی در سطح استان گفت: خوشحالم این گزارش در حضور شخصی ارائه میشود که شناخت کافی از اقتصاد ایران و جهان دارد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان افزود: آن عاملی که باعث میشود در این مقطع اقتصاد مقاومتی به عنوان یک بسته راهگشا معرفی شود به جهت فراز و نشیبی بود که در مقاطع مختلف انقلاب با آن مواجه بودیم.
وی به روند رشد اقتصادی ایران طی سالیان پس از پیروزی انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: باید به طور جامع به اقتصاد مقاومتی توجه نمود. درونزایی و برونگرایی دو ویژگی مهم این اقتصاد است.
این مقام مسئول درخصوص اهمیت حمل و نقل در گیلان، گفت: کریدور شمال – جنوب از مسیر گیلان می گذرد لذا اگر به طور جدی به آن توجه شود بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد.
محمدی با اشاره به حضور سفرای ایران در کشورهای مختلف طی هفته های اخیر در گیلان، تصریح کرد: با عنایت به یکی از شعارهای دولت تدبیر و امید مبنی بر تعامل با جهان، گیلان نیز در راستای تحقق این موضوع، ارتباط و تعامل با کشورهای حاشیه خزر را به جهت رشد و توسعه استان در دستور کار قرار داده و گام های موثری نیز برداشته شده است.
وی با بیان اینکه زیر ساخت های مناسبی جهت توسعه گیلان در حال تکمیل است، اضافه کرد: خط ریلی قزوین – رشت – انزلی – آستارا و تاسیسات و ساخت اسکله بندری کاسپین در منطقه آزاد انزلی از جمله این زیر ساختها جهت گسترش ارتباطات تجاری بین المللی است که شکوفایی در عرصه اقتصاد را به همراه خواهد داشت.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان تصریح کرد: با توجه به اهمیت اقتصاد مقاومتی، استاندار گیلان با جدیت و انگیزه این بحث را پیگیری می کند و تاکنون نتایج خوبی در حوزه برنج، خاویار، صنایع شیلاتی، تقویت صنایع سلولزی و جذب سرمایه گذار حاصل شده است.
محمدی با بیان اینکه استان گیلان آمادگی لازم را دارد که نقش مهمتری را در تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشد، خاطرنشان کرد: تقاضا داریم گیلان را به عنوان یکی از باراندازهای کشور محسوب کرده و تحقق ایجاد کریدور نوستراک جدیتر دنبال شود تا ظرفیتهای بالقوه به فعلیت برسد.