فولادوند:
دانشآموز بیشترین تاثیرپذیری را از رفتار معلم میگیرد/ معلمان باید از کوچکترین اشتباه اجتناب کنند
مدیرکل آموزش و پرورش استانمرکزی گفت: دانش آموز بیشترین تاثیرپذیری را از رفتار و کنش معلم میگیرد و نقش معلم در این مسیر میتواند مخرب یا سازنده باشد.
به گزارش ایلنا، مدیرکل آموزش و پرورش استانمرکزی امروز در جلسه شورای اداری استانمرکزی که در استانداری تشکیل شد با بیان این مطلب گفت : مصادیق بسیاری در این زمینه از الگوپذیری دانشآموزان وجود دارد و معلم باید رفتارش الگو و سرمشق باشد زیرا دستگاه آموزش و پرورش در کار تعلیم و تربیت است .
شهریار فولادوند تصریح کرد: در این راه به تنهایی آموزش و پرورش نمیتواند الگوی تربیتی باشد و در این مهم نقش خانواده، جامعه و نهادهای دیگر نیز کمک و همراه ماست .
مدیرکل آموزش و پرورش استانمرکزی با اشاره به برنامههای آموزشی که سالهاست در مسیر بهبود نظام آموزشی صورت میگیرد، گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مراحل رسیدگی را سپری میکند که بخشهایی از آن تکمیل شده و بخشهایی در حال تدوین است و به واسطه این سند شاهد تغییر نگرش در این حوزه خواهیم بود.
فولادوند این سند را نقشهراه برای تعیین تکلیف و تغییر نگرش در نظام آموزشی تعریف کرد و گفت: خروجی این سند کارنامه آموزش و پرورش کشور در تربیت انسانها و تحول در آموزش است که فرهنگیان باید آنگونه در اجرای آن موفق عمل کنند که خروجی کار دانشآموزی مقید باشد.
فولادوند تصریح کرد: نتایج کار فرهنگیان در افراد جامعه نمود پیدا میکند و با توجه به اینکه این افراد هستند که جامعه را میسازند، کار و پیشه معلمان در حقیقت ساختن فرد به عنوان نماینده یک جامعه است.
وی با بیان اینکه دانشآموزان از کوچکترین رفتار معلمان تاثیر میپذیرند و در حقیقت رفتار و گفتار معلم در دانشآموز ظهور و بروز پیدا میکند، عنوان کرد: به همین دلیل شغل معلمی بسیار حساس است و معلمان باید از کوچکترین اشتباه اجتناب کنند.
وی معلم را اصلی ترین عنصر تربیتی دانست و خاطرنشان کرد : معلم اگر هیچ ابزاری هم در اختیار نداشته باشد کنش و رفتار او میتواند منشاء اثر باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استانمرکزی با بیان اینکه تعلیم و تربیت دو طرف متوازن یک معادلهاند و از هم جدا نیستند بار دیگر ضمن تاکید بر لزوم همدلی جامعه در بحثتربیتی متذکر شد: اگر تربیت کنار آموزش و به موازات هم پیش نرود آنگاه نمیتوان انتظار هنجارها را در جامعه نداشت و در این راه وقتی موفق میشویم که آموزش و پرورش وظیفههمگانی شود و همه برای موضوع مهم تربیت به کمک آموزش و پرورش بشتابند و یاری رسانند، اگر غیر از این باشد حتم بدانید تا اهداف راه زیادی خواهیم داشت .