اختصاص 500 غرفه در نمایشگاه food city مسکو به صنایع غذایی
معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی مازندران از اختصاص 500 غرفه در نمایشگاه foodcity مسکو به صنایع غذایی ایران و یک بلوک تخصصی برای واحدهای تولیدی مازندران، خبر داد .
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی مازندران، کامران علیپور در جلسه با مدیران شرکت بازرگانی زال، برگزار کننده مجموعه نمایشگاههای food city در کشور روسیه گفت: رسالت شرکت شهرکهای صنعتی و صنایع کوچک در مقوله های حمایتی نظیر آموزشهای مهارتی، اجرای تورهای صنعتی، حضور در نمایشگاهها و برگزاری نشستهای مشاورهای در جهت ترسیم کمی و کیفی صنایع کوچک و متوسط و همچنین صادرات است .
معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی مازندران افزود : بازار روسیه بدلیل مصرف بالای مواد غذایی برای کشور و بویژه واحدهای تولیدی و صنعتی استان مازندران حائز اهمیت است .
علیپور بیان داشت : ارزش صادراتی مواد غذایی در کشور روسیه در حدود 22 میلیارد دلار است که با برنامه ریزی دقیق و منسجم واحدهای تولیدی و صنعتی و بازاریابی مناسب ، در مرحله اول میتوان 5 میلیارد دلار به کالاهای ایرانی اختصاص پیدا نماید .
وی خاطرنشان کرد : در این نمایشگاه 500 غرفه در نمایشگاه food city شهر مسکو برای صنایع ایران تدارک دیده شده است .
نماینده شرکت بازرگانی زال، مجری نمایشگاه روسیه در این دیدار گفت : فرصت مناسبی برای ارائه دستآوردها و توانمندیهای واحدهای تولیـدی و صنعتی مازندران در روسیه است تا با بازاریابی مناسب ، به ارائه محصولات در بخش صادرات بیندیشند .
وی اظهار داشت : با توجه به تنشهای بوجود آمده در روابط اقتصادی بین روسیه و ترکیه و بالا رفتن تعرفه های گمرکی در روزهای اخیر ، مسئولان روسیه علاقمند هستند تا نیازهای بازار مصرف داخلی خود را از ایران تأمین نمایند .
در پایان این نشست ، توافق شد بدلیل برگزاری و حمایتهای شرکت شهرکهای صنعتی مازندران از روند صادرات به روسیه ، یک بلوک تخصصی برای استان مازندران در food city در نظر گرفته شده و با پیشنهاد واحدهای شرکت کننده در این جلسه ، مقرر شد تا برنامهریزی لازم جهت اعزام هیات تجاری متشکل از نمایندگان واحدهای تولیدی غذایی استان بمنظور بررسی موضوع و مطالعه بازار روسیه ، به این کشور صورت گیرد.