خبرگزاری کار ایران

رئیس آموزش علمی کاربردی مازندران:

دانشگاه علمی کاربردی به دنبال ایجاد زمینه کارآفرینی در جامعه است

دانشگاه علمی کاربردی به دنبال ایجاد زمینه کارآفرینی در جامعه است
کد خبر : ۳۲۸۱۷۰

رئیس آموزش علمی کاربردی مازندران گفت: دانشگاه علمی کاربردی به دنبال ایجاد کارآفرینی در جامعه است و توسعه کارآفرینی نقش موثری در توسعه اقتصادی، اجتماعی، صنعتی و سیاسی دارد.

به گزارش ایلنا از ساری، حسنعلی آقاجانی در جمع دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی  نیروی انتظامی مازندران در سالن همایش ارشاد اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 16 آذر سال 1332 و شهادت سه دانشجو در راه مبارزه با استکبارجهانی،اظهار داشت: دانشجویان در تمام صحنه های انقلاب حضوری چشمگیر و فعال داشتند.

وی با اعلام اینکه مازندران از 40 مرکز علمی و کاربردی  در رشته های مختلف و 28 هزار دانشجو برخوردار است: افزود: مازندران به دلیل تعدد دانشگاه نرخ شاغل دانشجویان آن 78 درصد است.

رئیس آموزش عالی علمی کاربری مازندران، گفت:  توسعه کارآفرینی نقش موثری در توسعه اقتصادی، اجتماعی، صنعتی و سیاسی دارد و از سویی به عنوان مهمترین راهکار رفع معضل بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی محسوب می شود بنابر این باید در راستای تحقق این امر تلاش جدی صورت گیرد.
 
آقاجانی به فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر تاکید ایشان بر لزوم ایجاد زمینه برای نقش آفرینی عملی استعدادهای جوان و فارغ التحصیل در جامعه و  به شرکت های دانش بنیان به عنوان یکی از پایه‌های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: مهمترین دستاوردهای این دانشگاه‌ها باید ایجاد اشتغال، رفاه و شناخت فرصت های شغلی مناسب باشد.
 
وی با اشاره به اینکه درحال حاضر جهت گرفتن جامعه در قالب اقتصاد مقاومتی، دانش بنیان، نوآوری و...از موضوعات مهم جامعه محسوب می‌شود، عنوان کرد: میزان اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه‌های علمی و کاربردی استان 78 درصد است .
 
آقاجانی با بیان اینکه هدف دانشگاه علمی کاربردی، ایجاد اشتغال مبتنی بر مهارت است، افزود: نقش دانشگاه جامع – کاربردی در تربیت نیروی انسانی متخصص و مورد نیاز صنعت، هنر و خدمات اجتماعی بسیار با اهمیت است.
 
وی افزود: کاربردی شدن آموزش و نقش دانشگاه جامع – علمی کاربردی در آموزش دانش آموختگان با مهارت مشخص و بارز است.
 
آقاجانی با تقسیم دانشگاه‌ها و بیان اینکه دانشگاه‌ها نسل‌های مختلفی را تجربه کردند، گفت: نسل اول دانشگاه‌ها با محور آموزش بودند، نسل دوم دانشگاه‌ها با محوریت تحقیق و پژوهش و نسل سوم دانشگاه‌هایی فناوری محور هستند که در قالب تولیدات سخت افزاری ، نرم افزاری و مغز افزاری( مهارت) فعالیت می کنند.
 
رئیس مرکز آموزش عالی علمی کاربردی نیروی انتظامی افزود:  این دانشگاه به عنوان دانشگاه نسل سوم برگرفته از نیازهای واقعی بازار کار، صنعت و خدمات اجتماعی بوده و به دنبال افزایش اشتغال و فراهم کردن زمینه کارآفرینی در جامعه است.
انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز