خبرگزاری کار ایران

در اربعین امسال

امیر شاه آبادی : کرمانشاه میزبان ۴۰۰ هزار زائر عتبات عالیات خواهد بود

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه گفت: پیش‌بینی می‌شود این استان در اربعین امسال میزبان ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار زائر عتبات عالیات باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرمانشاه، سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه در جلسه ساماندهی زوار اربعین حسینی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود کرمانشاه در اربعین امسال میزبان ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر از زوار عتبات عالیات باشد که این حجم از زوار نیازمند امکانات اقامتی، رفاهی و بهداشتی مناسب است.

امیر شاه آبادی گفت: اکنون برنامه‌ریزی‌های لازم برای میزبانی شایسته از زوار امام حسین (ع) در حال انجام است و سعی می‌کنیم یک خدمتگذار خوب برای این عزیزان باشیم.

وی ادامه داد: در دیداری که با آیت‌الله علما؛ نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه داشتیم ایشان تاکید داشتند این فرصت میزبانی را مغتنم بشمارید و در همین راستا نیز تمام توان خود را به‌ کار خواهیم گرفت.

شاه آبادی در ادامه رویداد عظیم اربعین حسینی را یک مانور واقعی برای استان دانست و گفت: از هشتم تا ۲۰ آذرماه به مدت ۱۲ روز روند خدمات رسانی مطلوب به خیل زوار ایام اربعین حسینی در سطح استان انجام می‌شود که این خود یک مانور بزرگ و واقعی برای نشان دادن توانمندیهای مدیریتی استان محسوب می‌شود.

وی تعیین نقاط اقامتی برای اسکان زوار را یکی از کارهای اساسی در این زمینه دانست و گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده در نقاط اصلی و مهم مسیر ورود زوار مانند راهداری گردنه بیدسرخ، سه راهی کنگاور، صحنه، بیستون، کرمانشاه، ماهیدشت، حسن آباد، سه راهی حمیل، گواور، گردنه قلاجه و گیلانغرب اقامتگاه‌های موقت احداث می‌شود.

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه افزود: پس از تعیین نقاط اقامتی با کمک نهاد‌ها و سازمان‌هایی مانند سپاه، بسیج، هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی، راهداری و... تلاش می‌کنیم زیرساخت‌های آب، برق، مخابرات، سوخت، امکانات بهداشتی و غیره را فراهم کنیم.

وی اظهار کرد: شهر کرمانشاه در عرصه خدمات رسانی برای زوار حسینی از نقشی محوری برخوردار است، زیرا بخش اعظمی از اسکان و خدمات رسانی با مرکزیت این شهر انجام می‌شود.

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه در پایان با تاکید بر استفاده از نیروهای مردمی اظهار کرد: برای ارایه خدمات مطلوب‌تر و بهتر از نیروهای مردی، تشکل‌های مذهبی و بسیج نیز بهره خواهیم گرفت و از امکانات و تجربیات آن‌ها برای میزبانی بهتر استفاده خواهیم کرد.

کد خبر : ۳۱۳۹۳۰