خبرگزاری کار ایران

شهردار کرمانشاه

غفلت از فضای سبز بر سلامت شهروندان تاثیر منفی دارد

شهردار کرمانشاه گفت: فضای سبز به عنوان ریه های تنفسی شهر مورد استفاده قرار می گیرند و غفلت از این موضوع بر سلامت شهروندان تاثیر منفی می‌گذارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، عبدالرضا شعبانی ، گفت: نقش پارک‌ها در تامین نیازهای  فرهنگی و تعمیم  روحیه اجتماعی و بالا بردن حسن تعاون و همبستگی بین جامعه شهروندی و نیز نزدیکی و دلبستگی در قبال محیط زیست شهری تاثیرگذار است.

شهردار کرمانشاه افزود: در مناطق شهرداری باید با برنامه‌ریزی مناسب به فکر توزیع عادلانه  و مناسب فضای سبز و پارک‌ها در راستای استفاده  همه گروه‌های اجتماعی باشیم.

وی تأکید کرد: فضای سبز به‌عنوان ریه‌های تنفسی شهر مورداستفاده قرار می‌گیرد و غفلت از این موضوع بر سلامت شهروندان تأثیر منفی خواهد گذاشت.

شعبانی، گفت: همزیستی با طبیعت یکی از شاخص‌های سلامت است و هرکجا که به این نوع همزیستی توجه نشود زیستن  پایدار و طبیعی انسان در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

شهردار کرمانشاه تصریح کرد: مدیران مناطق هشتگانه شهرداری باید در خصوص ایجاد و توسعه پارک‌ها و بوستان‌های سطح منطقه به‌صورت جدی تلاش نمایند و ضمن اینکه ترمیم و بازسازی پارک‌های سطح منطقه را باهدف ایجاد بهداشت روحی و روانی و توسعه امنیت اجتماعی استفاده‌کنندگان از آن نیز مدنظر قرار می‌دهند و در راستای ایجاد و ارتقای کیفیت خدمات رفاهی و تفریحی برای اقشار مختلف ازجمله کودکان، زنان و سالمندان و معلولان تلاش کنند.

کد خبر : ۳۱۲۷۰۶