خبرگزاری کار ایران

باحضور هنرمندان وهنرجویان

جشن روز ملی سینما در شهرستان ری برگزار شد

جشن روز ملی سینما با حضور هنرمندان و هنرجویان رشته سینما، شامگاه امشب (شنبه) در مجتمع فرهنگی ابوالفتوح رازی شهرستان ری برگزار شد.

به‌ گزارش خبرنگار خبرگزاری کار ایران در جنوب استان تهران، «مهدی ابوالحسنی» در این مراسم با گرامیداشت روزملی سینما گفت: «تمام سینماگران جهان در آثار خود سعی کرده‌اند که فرهنگ و هویت کشور خود را به جهانیان معرفی کنند و برخی نیز حتی فاقد پیشینه زیادی هستند، اما تلاش آنان در تاریخ‌سازی و هویت‌افزایی قابل توجه بوده است».

وی با اشاره به فرهنگ، تمدن و تاریخ چندین هزارساله ایران و دین سرشار از مهر و محبت اسلام گفت: «متاسفانه نسبت به این پیشینه کهن و ارزنده، در حوزه سینما فعالیت‌های کمی شده و یا آثار آن در سطح جهان تاثیرات فراوانی نداشته است».

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری تاکید کرد: «جوانان فعال و مستعدی در حوزه سینما وارد شده‌اند که با کشف و شهود زوایای مختلف فرهنگ اسلامی و ایرانی، می‌توانند آثاری را خلق کنند که جهان بدان خیره شود».

 «معصومه لطفی» مسئول دفتر انجمن سینمای جوانان شهرستان ری نیز در سخنانی اظهار داشت: «این انجمن با آموزش و حمایت از تولید فیلم‌های کوتاه در انتقال مفاهیم و هویت فرهنگی به عنوان یکی از سنگرهای مقابله با تهاجم فرهنگی غرب است».

وی اظهار داشت: «هنر دینی ظرفیت‌های بسیار بالایی برای مقابله با هجمه سنگین رسانه‌ها و تولیدات هنری غرب علیه مقدسات و اعتقادت دینی ما را دارد».

وی افزود: «شهرستان ری سرزمینی عالم پرور و فرهنگی است و در صورت حمایت از جوانان، شاهد خلق آثار فاخری خواهیم بود».

 «لطفی» با بیان اینکه این دوره فیلمسازی همزمان با سراسر کشور نیز در دفتر انجمن سینمای جوان شهرستان ری برگزار می‌شود، افزود: «دوره‌های یاد شده شامل آموزش تخصصی فیلم سازی مطابق با جدید‌ترین متدهای آموزشی و بر اساس سیاست‌های جدید آموزشی انجمن است»..

شایان ذکراست در ادامه این آیین، از چهار هنرمند شهرستان ری شرکت کننده در المپیاد فیلمسازان نوجوان کشور نیز تجلیل شد.

کد خبر : ۳۰۴۵۹۵