خبرگزاری کار ایران

مسئول تربیت بدنی سپاه کربلای مازندران خبرداد

برگزاری مسابقات بومی محلی با محوریت شهدای غواص

مسئول تربیت بدنی سپاه کربلای مازندران گفت: این جشنواره در ۱۹ و ۲۰ شهریور در احمد کلا ی شهرستان بابلسر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، میر جمال جلیلیان در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری جشنواره بومی محلی و کشتی لوچو در مازندران خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره در ۱۹ و ۲۰ شهریور در احمد کلا ی شهرستان بابلسر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره تجدید میثاق با شهدای غواص و با محوریت شهید شاخص بهرام اسد‌پور گلوگاهی برگزار می‌شود: افزود: طناب کشی، پاپیروس، دومیدانی، تلا جنگی، دست کشتی و والیبال روستایی از جمله عناوین متنوع فرهنگی ورزشی این مسابقات محسوب می‌شود.

مسئول تربیت بدنی سپاه کربلای مازندران در ادامه اظهار کرد: این مسابقات در سه رده سنی نوجوانان با وزن ۶۰ تا ۷۰ کیلو، جوانان با وزن ۷۰ تا ۸۰ کیلو و بزرگسالان با وزن ۶۵، ۷۵، ۸۵ و ۹۵ کیلودر رشته کشتی برگزار می‌شود.

 وی به برگزاری همایش پیاده روی در سطح استان اشاره کرد و گفت: در سوم مهر سال جاری همزمان با ۵۰۰ شهر کشور در ۲۳ شهر مازندران همایش پیاده روی خانوادگی برگزار می‌شود.

جلیلیان به المپیاد ورزشی بسیج سراسر کشور به میزبانی زنجان اشاره کرد و از حضور بازیکنان مازندران در این المپیاد ورزشی خبر داد و افزود: دررشته کاراته، تیم خواهران مقام پنجم و در رشته کشتی لوچو تیم برادران رتبه چهارم را به خود اختصاص داد.

وی با اعلام اینکه همگانی کردن ورزش، استعداد یابی و قهرمانی و تعلیم تربیت از جمله اهدافی است که در دستور کار این نهاد قرار دارد، گفت: مقرر شد تا اثر بخشی این ورزش را همگانی کنیم.

جلیلیان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ هزار تیم ورزشی در استان مازندران به فعالیت مشغول هستند، افزود: تصمیماتی اتخاذ شد تا ورزش مازندران شناسنامه دار شود.

مسئول تربیت بدنی سپاه کربلای مازندران به اهمیت ورزش در سلامتی آحاد جامعه اشاره کرد و گفت: از سال ۹۰ تاکنون۱۶ سالن یکهزار و ۲۰۰ متری در استان مازندران به بهره برداری رسید و ۳ پروژه دیگر نیز در حال انجام است.

وی در ادامه افزود: با اتمام ساخت سالن‌های ورزشی استخر و سالن سرپوشیده نیز در دستور کار این نهاد قرار دارد.

کد خبر : ۳۰۲۹۲۳