خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون،کار ورفاه اجتماعی خبر داد

افتتاح 81 طرح تعاونی درهفته دولت و تعاون به صورت همزمان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی از افتتاح 81 طرح تعاونی در هفته دولت در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمود احمدی در جلسه شورای اداری شهرستان مشهد در محل فرمانداری، تأمین شرایط کار را از اهداف بخش تعاون خواند و اظهار داشت: پیشگیری از تمرکز ثروت در دست افراد خاص، جلوگیری از کارفرمایی مطلق شدن دولت، پیشگیری از تورم و توسعه مشارکت بین همه مردم از اهداف بخش تعاون است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با بیان اینکه یکی از اهداف این تعاونی‌ها واگذاری امور اجرایی بزرگ به آنان است، گفت: تعاونی توزیع و تعاونی تولیدی، توزیعی از انواع دیگر تعاونی هستند.

وی گفت: خراسان رضوی با ۱۱۴ تعاونی در جایگاه نخست کشور قرار دارد که تعداد تعاونی‌های فعال در مشهد دو هزار و ۳۶۶ تعاونی با یک‌میلیون و ۷۳۳ هزار عضو است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین تعداد اتحادیه‌های فعال ۲۵ اتحادیه است که ۷۳۸ عضو در آن فعالیت می‌کنند.

احمدی یادآور شد: ۸۱ طرح تعاونی در هفته دولت با سرمایه ۱۲۳ میلیارد تومان در هفته دولت افتتاح می‌شود.

سید محسن صادقی معاون سیاسی وامنیتی استاندار افزود: موارد بسیاری از دولت سابق در زمینه تقسیمات کشوری به منظور ایجاد شهرستانهای جدید وجود دارد که آن شهر‌ها شرایط لازم را نداشتند بطوریکه هم اکنون تعدادی از شهرستانهای این استان نیز فاقد زیر ساختهای لازم هستند.

وی با اشاره به برگزاری همزمان انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در اسفند ماه امسال گفت: کاندیداهایی که قصد شرکت در انتخابات را دارند از ورود به مباحث تقسیمات کشوری خودداری کنند.

وی خاطر نشان کرد: اساس کار دولت یازدهم بر راستگویی نهاده شده و در کنار آن پرهیز از اقدامات نمایشی، احترام به افکار عمومی و پاسخگویی به مردم از دیگر امور مورد توجه دولت می‌باشد.

صادقی اظهار کرد: دولت یازدهم در شرایط دشواری دو سال قبل قدرت را بدست گرفت که تعهدات نجومی و فوق العاده‌ای به بخش خصوصی و پیمانکاران وجود داشت، طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمامی که بعضی از آن‌ها حتی پنج درصد نیز پیشرفت فیزیکی نداشتند و دولت سابق قادر به اتمام آن‌ها نبود امروز مشکلات زیادی ایجاد کرده است.

وی افزود: تحریمهای ناجوانمردانه و سقوط آزاد قیمت نفت در کنار این اقدامات سبب کاهش درآمدهای ارزی کشور شده بود و علاوه بر این‌ها وجود فساد اداری و سیستمی شدن فساد در بخشی از سطوح موثر، اعتماد عمومی را به دولت خدشه دار ساخته بود.

معاون سیاسی امنیتی، اجتماعی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: دولت یازدهم بر اولویت‌ها تمرکز کرد که مهم‌ترین آن‌ها رفع تحریم‌ها و به نتیجه رساندن مذاکرات هسته‌ای بود و نباید توفیقات هسته‌ای را در رقابتهای جناحی و حزبی کمرنگ کنیم یا زیر سوال ببریم.

وی یادآور شد: مشکلات موسسه میزان و شرکت پدیده نیز از جمله مواردی است که بخاطر ضعف نظارت و بی‌انضباطی‌های مالی از دولت قبل به ارث رسیده و تلاش دولت بر این است که با کمترین حواشی مشکلات این موسسات را برطرف نماید.

صادقی تصریح کرد: با توجه به اینکه شهر مشهد از جنبه‌های گوناگون ویژگی‌های مخصوص به خود دارد طبیعی است که مدیریت آن کار آسانی نیست و به همین دلیل نگاه دولت یازدهم به مشهد ویژه و متفاوت است.

وی گفت: بر همین اساس طرح توجیهی را استانداری خراسان رضوی تهیه کرده و به وازرت کشور ارسال کرد تا در دولت مطرح شود تا به زودی شاهد ارتقای سطوح اداری متناسب با ویژه بودن مشهد باشیم.

معاون سیاسی امنیتی، اجتماعی استانداری خراسان رضوی به آغاز هفته دولت اشاره کرد و گفت: ۷۵۱ پروژه با اعتباری بالغ بر ۷۷۹ میلیارد تومان در استان خراسان رضوی در این هفته افتتاح می‌شود.

وی تاکید کرد: از مجموع این پروژه‌ها ۹ طرح با اعتباری بالغ بر۱۰۰ میلیارد ریال می‌باشد، که در این میان اگر پروژه‌ای تکراری باشد و قبلا افتتاح شده باشد فرمانداران باید پاسخگو باشند.

کد خبر : ۳۰۰۴۸۰