خبرگزاری کار ایران

سرپرست شبکه بهداشت و درمان

شناسایی پنج هزار و 631 سالمند در پلدختر

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدخترگفت: پنج هزار و ۶۳۱ سالمند تحت پوشش نهادهای مختلف در شهرستان شناسایی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در پلدختر، احمد کرمونددر نخستین جلسه شورای سالمندان شهرستان پلدختر افزود: ازاین تعداد یک هزار و ۹۷۵ نفر در شهر و سه هزار و ۶۵۶ نفر در روستاهای شهرستان پلدختر هستند.

وی ضریب سالمندی شهرستان پلدختر در سال جاری را ۷. ۱۲ درصد عنوان کرد و گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که جایگاه و ارزش سالمندان برای آحاد مختلف جامعه تبیین شود.

وی بر برگزاری مستمر نشست‌های شورای سالمندان تاکید کرد و افزود: طبق آمار، از سال ۷۵ تا ۹۵ حدود ۱۰ سال به میانه سنی جمعیت اضافه می‌شود و متاسفانه هرم جمعیتی ایران به سمت سالمندی پیش می‌رود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان پلدختر با بیان اینکه سالمندی امروز به تهدید تبدیل شده گفت: بسیاری از مسایل روحی و روانی دوران سالمندی رنج می‌برند که باید به تناسب و بر اساس وظیفه هر دستگاه برای حل آنهابرنامه ریزی درست و صحیح شود.

کرموند با بیان اینکه دین اسلام به جایگاه وشان سالمندان تاکید کرده افزود: پیر شدن جمعیت از نتایج مثبت توسعه بوده و میانگین عمر بشر در قرن بیستم میلادی ۷۸ سال است.

وی سالمندی را نگرانی امروز و بحران آینده دانست و گفت: اکنون که جمعیت کشور به سمت سالمندی پیش می‌رود، لازم و ضروری است تا نهادهای مسوول برای دهه نخست ۱۴۰۰ که بیشترین سالمند را در کشور خواهیم داشت، از هم اکنون برنامه ریزی کنند.

کرموند افزود: افزایش جمعیت سالمند کشور که پیش بینی می‌شود در سال‌های نه چندان دور رشد قابل توجهی داشته باشد بدون هیچ برنامه ریزی برای مراقبت و نگهداری از آن‌ها، می‌تواند مشکلات و معضلات عدیده‌ای را متوجه نظام سلامت جامعه کند.

وی رسیدگی به روحیه و روان سالمندان را از جمله مهم‌ترین موضوعات دانست و تصریح کرد: باید فرهنگ ایرانی اسلامی مبنی بر تکریم سالمندان حفظ شود.

کد خبر : ۲۹۸۰۲۰