خبرگزاری کار ایران

در تقویم فدراسیون جهانی؛

مسابقات ورزشی معلولان و جانبازان شهرهای خواهر خوانده اصفهان ثبت شد

مسابقات ورزشی معلولان و جانبازان شهرهای خواهر خوانده اصفهان ثبت شد
کد خبر : ۲۷۶۲۲۴

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان گفت: توسعه دیپلماسی شهری خصوصا دیپلماسی ورزشی در حوزه معلولان و جانبازان و نمایش توانمندی‌های شهر اصفهان مهمترین هدف برگزاری مسابقات ورزشی معلولان در شهر اصفهان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان ، نایب رئیس شورای عالی مسابقات ورزشی جانبازان و معلولان شهرهای خواهرخوانده اصفهان عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به برگزاری دومین دوره مسابقات ورزشی جانبازان و معلولان  درشهر اصفهان مهمترین هدف از انجام این کار را کشف استعداد و پتانسیل ها ی ورزشی استان عنوان کرد و گفت: وجود جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوان نشان می‌دهد اصفهان برای تبدیل شدن به قطب ورزشی کشورنقطه صفر ندارد و این ظرفیت درآن همواره وجود دارد.

 علی قاسم‌زاده؛ افزود:  هدف از برگزاری این مسابقات ارتقا جایگاه ملی، منطقه‌ای و بین المللی شهر اصفهان، گسترش، شناساندن همه جانبه ظرفیت‌ها، تحکیم و گسترش روابط دوجانبه با شهرهای خواهر خوانده، توسعه دیپلماسی شهری خصوصا دیپلماسی ورزشی در حوزه معلولان و جانبازان و نمایش توانمندی‌های شهر اصفهان در این زمینه است.

وی تاکید کرد: بر اساس تفاهم نامه منعقد با فدراسیون ورزشهای جانبازان و معلولان جمهوری اسلامی ایران و شهردار اصفهان مقرر شد که پس از برگزاری این دوره از مسابقات، در تقویم فدراسیون جهانی به عنوان مسابقات دوسالانه خواهرخوانده های شهر اصفهان ثبت گردد.  

وی  با اشاره به اینکه تاکنون از تیم‌های شرکت کننده در این مسابقات تیمهای ارمنستان، آلمان، روسیه به اصفهان وارد شده اند گفت: تیم‌های حاضر در این مسابقات از شهرهای سن پیترزبورگ روسیه، ایروان ارمنستان، فرایبورگ آلمان، کوآلالامپور مالزی، شیان چین، عراق و به درخواست کشور مصر تیمی هم از این کشور خواهند بود.

قاسم‌زاده گفت: احداث کمپینگ‌های مجهز یکی از پیش‌نیازهای میزبانی مسابقات ورزشی است تا اگر تیمی در اصفهان اردو زد بتواند از آن برای برگزاری بازی‌های دوستانه و تدارکاتی خود استفاده کند که باید به سمت احداث و توسعه این گونه اماکن ورزشی در شهر پیش برویم.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان بیان داشت: به این منظور، شهرداری اصفهان، استانداری و اداره‌کل ورزش و جوانان استان باید با تعامل یا یکدیگر به یک اراده جمعی در این مورد برسند. ورزشگاه نقش‌جهان می‌تواند در رأس این کمپینگ‌ها قرار بگیرد و مجموعه‌هایی نظیر پلی‌اکریل و کردآباد نیز با اضافه کردن امکانات بیشتر می‌توانند نمونه‌ای از این گونه فضاهای ورزشی باشند.

وی گفت: اگر استانداری، شهرداری و اداره‌کل ورزش و جوانان جلو بیایند می‌توانیم در بازه زمانی ۵ ساله از این نظر به نقطه مطلوب برسیم و در بازی ۲ ساله هم این گونه جذابیت‌های را در امکانات موجود ایجاد کنیم.

قاسم‌زاده اضافه کرد: تجارب گذشته ما در برگزاری انواع جشنواره‌های ملی و بین‌المللی نشان داده که در بخش مدیریت و اجرا چیزی کم نداریم. در مسابقات امسال هم پا را از محدوده شهرهای خواهرخوانده اصفهان فراتر گذاشتیم و از تیم‌های سایر کشورها نیز دعوت کردیم و امیدوارم که این مسابقات در آینده تبدیل به جشنواره‌ای بین‌المللی شود.

گفتنی است؛ این مسابقات از ۲۰ تا ۲۶ اردیبهشت ماه سال جاری در سالن های ملت و مخابرات برگزار می‌شود.

 

 

 

 

 

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز