خبرگزاری کار ایران

امسال صورت گرفت:

بیابان‌زدایی 8هزار و 854 هکتاراز اراضی بیابانی در استان اصفهان توسط بسیج سازندگی

کد خبر : ۲۵۹۰۵۴

جانشین فرماندهی سپاه صاحب الزمان(عج) پیش از ظهرامروز درمراسم گرامیداشت هفته درختکاری در مجتمع دانشگاهی امیرالمؤمنین(ع) با اشاره به اهمیت مسئله درختکاری در حفظ محیط زیست و هوای پاک گفت: اهمیت درختکاری علاوه بر محاسنی که در حفظ محیط پیرامونی ما دارد درمراکز نظامی،نیز اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سردار مجتبی فدا رعایت استتار و اختفاء در مراکز نظامی، جلوگیری از فرسایش خاک، افزایش روحیه کارکنان، جلوگیری از افسردگی سربازان را از جمله فوائد کاشت درخت در مراکز نظامی عنوان کرد و اظهارداشت: در این هفته 10 هزار درخت مثمر و غیرمثمر توسط سپاه صاحب الزمان(عج) در سراسر استان اصفهان کاشته می شود .

وی با بیان اینکه  از این تعداد 85 درصد درخت مثمر و 15 درصد نیزدرخت غیرمثمر است گفت: تنها400 نهال درخت توسط کارکنان و سربازان مجتمع دانشگاهی امیرالمؤمنین(ع) کاشته شده  که روش آبیاری آن نیز به صورت قطره‌ای است.  

جانشین فرماندهی سپاه صاحب الزمان(عج) بیان کرد: مجتمع دانشگاهی امیرالمؤمنین(ع) یکی از یگان‌های فعال سپاه استان در زمینه کاشت درخت است.

 وی با بیان اینکه در این هفته نیز یک هزار و صد اصل نهال در لشکر مردم پایه 14 امام حسین(ع) غرس شد ادامه داد: در مجتمع دانشگاهی امیرالمؤمنین(ع) 70 هکتار فضای سبز و 40 هزار درخت وجود دارد که از این میزان 7 هزار درخت مثمر و بقیه غیر مثمر هستند.

 در ادامه این مراسم نیز مسئول بسیج سازندگی استان اصفهان با اشاره به اینکه در سال جاری 8 هزار و 854 هکتار در سراسر استان بیابان‌زدایی توسط بسیج سازندگی صورت گرفته است گفت:50 درصد این طرح در نائین و مابقی در شهرهای خور، آران و بیدگل، برخوار و کاشان و غیره بوده است.

حسین انوری تاکید کرد: در این راستای یک هزار و 558 اصله درخته کاشته شده که 90 درصد از آن مورد قبول اداره منابع طبیعی قرار گرفته است. که  49 هزار و 200 نفر ـ روز کار برای بیان‌زدایی انجام شده است.

وی ادامه داد: بسیج سازندگی استان اصفهان در زمینه کاشت درخت و بیابان‌زدایی رتبه اول کشوری را از آن خود کرده است.

 

 

  

 

 

 

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز