خبرگزاری کار ایران

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان لرستان خبر داد:

تخصیص سوخت بر اساس پیمایش ناوگان حمل و نقل عمومی

تخصیص سوخت بر اساس پیمایش ناوگان حمل و نقل عمومی
کد خبر : ۲۵۷۹۰۰

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان لرستان گفت: تخصیص سوخت بر اساس پیمایش ناوگان حمل و نقل عمومی انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا خرم اباد به نقل از روابط عموی حمل و نقل لرستان، مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان لرستان با اشاره به ابلاغ مصوبهٔ هیأت وزیران در زمینه تخصیص سوخت بر اساس عملکرد یا پیمایش وسیله نقلیه، گفت‌: بر اساس این مصوبه، رانندگانی که در زمینه حمل‌ونقل عمومی فعالیت دارند از جمله کامیون، کامیونت، اتوبوس و مینی‌بوس اعم از درون و برون شهری متناسب با میزان فعالیت و عملکرد خود سوخت دریافت می‌کنند.

حسن رحمانی در نخستین جلسه کمیته «طرح تخصیص سوخت بر اساس پیمایش ناوگان»، تصریح کرد‌: مشارکت جدی انجمن‌های صنفی در اجرای این طرح ملی، آگاه‌سازی رانندگان و مشارکت مؤثر آنان، ضامن اجرای موفق این طرح خواهد بود.

وی با اشاره به دو مرحله‌ای بودن اجرای طرح تخصیص سوخت براساس پیمایش، افزود‌: در مرحله نخست طرح که از ابتدای اردی‌بهشت‌ماه سال ۱۳۹۴ برای بخش برون شهری اجراء می‌شود، بر اساس اسناد جابه جایی کالا و مسافر و با ثبت لحظه‌ای بارنامه و صورت‌ وضعیت در بانک‌های اطلاعاتی سازمان، میزان پیمایش وسیله نقلیه در پایان هر ماه به صورت مکانیزه محاسبه و بر اساس آن، از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، سوخت مورد نیاز اختصاص داده می‌شود؛ در مرحله دوم طرح که از ابتدای مهر‌ماه سال ۱۳۹۵ با افزودن حمل و نقل درون شهری اجرایی می‌گردد تخصیص سوخت بر اساس اطلاعات مرحله نخست و سامانه پیمایش (سامانه موقعیت‌یاب جغرافیایی یا GPS) خواهد بود. بر این اساس باید تا پایان نیمه اول سال ۱۳۹۵ تمامی خودروهای مشمول، به سامانه جامع پیمایش (GPS) تجهیز شوند.

رحمانی با تأکید بر این‌ که میزان مصرف سوخت خودروهای مشمول، متناسب با نوع، ظرفیت، تعداد محور و سال ساخت خودرو تعیین خواهد شد، اظهار داشت: کاهش تخصیص سهمیه سوخت به ناوگان غیرفعال، صرفه‌جویی در مصرف منابع انرژی ملی، افزایش بهره‌وری ناوگان حمل‌ونقل و جلوگیری از موارد احتمالی قاچاق سوخت از جمله مزایای اجرای این طرح است.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز