معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان خبر داد:
خط سوم بی. آر. تی اصفهان در دست طراحی
تا پایان تابستان سال جاری طراحی خط سوم بی آر تی از سوی مشاوران دانشگاه علم و صنعت انجام می شود و در نیمه دوم امسال عملیات اجرای فاز اول خط سوم ازارغوانیه تا پایانه میدان امام علی(ع) آغاز می شود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان بیان داشت: ۶ خط بی. آر. تی به عنوان سامانه اتوبوس های تندرو برای این شهر به طول ۵۵ کیلومتر از سوی شورای عالی ترافیک استان مصوب شده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، علیرضا صلواتی؛ با اشاره به راه اندازی خط یک بی. آر. تی از پل اندیشه تا پایانه باقوشخانه افزود: در حال حاضر روزانه حدود ۱۲۰ هزار نفر از طریق خط یک BRT جابجا می شوند که این امر نشان دهنده استقبال شهروندان است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان این که خطوط دوم و سوم بی. آر. تی در دستور کار این معاونت قرار دارد اظهار داشت: خط دوم بی. آر. تی از میدان جمهوری آغاز و با عبور از خیابان کاشانی به میدان آزادی ختم می شود و خط سوم بی. آر. تی نیز حدفاصل خیابان ارغوانیه تا پایانه صمدیه قرار دارد.
وی با بیان این مطلب که آغاز عملیات اجرایی خط سوم بی. آر. تی در اولویت قرار دارد ادامه داد: تا پایان تابستان سال جاری طراحی این خط انجام می شود و در نیمه دوم امسال عملیات اجرای فاز اول خط سوم آغاز می شود.
صلواتی به خرید ۴۰ دستگاه اتوبوس با مشارکت بخش خصوصی برای خط سوم بی. آر. تی اشاره و تصریح کرد: پیش بینی میشود بین ۵۰ تا ۶۰ هزار مسافر در فاز اول خط سوم(ارغوانیه تا پایانه میدان امام علی(ع)) جابه جا شود.
وی از هزینه ۲۰ میلیارد تومانی برای سامانه اتوبوس های تندرو اصفهان سخن به میان اورد و افزود: برای اجرای پل های عابر پیاده، مباحثالکترونیک و IT، اصلاح هندسی و مسیر و احداثایستگاه ها فاز سوم سامانه اتوبوس های تندرو به ترتیب ۵،۲، ۲ و یک میلیارد تومان برآورد هزینه شده است.
معاون حمل ونقل و ترافیک ادامه داد: با توجه تجربیات خط یک سامانه اتوبوس های تندرو، نظارت بر خطوط بی. آر. تی از طریق دوربین های نظارت تصویری و به صورت نرم افزاری انجام می شود.