خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای عالی استان‌ها در دیدار با وزیر ورزش و جوانان:

برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی از ظرفیت شهرداری‌ها استفاده شود/ کاهش مشکلات ورزش استان‌ها با افزایش تعاملات شورای عالی استان‌ها و وزارت ورزش

 برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی از ظرفیت شهرداری‌ها استفاده شود/ کاهش مشکلات ورزش استان‌ها با افزایش تعاملات شورای عالی استان‌ها و وزارت ورزش
کد خبر : ۱۵۴۹۰۲۸

موسی الرضا حاجی بگلو در دیدار با وزیر ورزش و جوانان، گفت: انعقاد تفاهم‌نامه شهرداری‌ها با شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی و با مشارکت شهرداری‌ها در این پروژه‌ها می‌توان آن‌ها را تکمیل کرد و اگر این موضوع عملیاتی شود، تمام پروژه‌ها به اتمام می‌رسد و بعد از آن به بخش خصوصی هم قابل واگذاری است.

به گزارش ایلنا، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو‌ رئیس شورای عالی استان‌ها، با احمد دنیامالی وزیر ورزش و جوانان دیدار و گفت‌وگو کرد. در این جلسه که محمدرضا فلاح، علیرضا قره‌حسنلو و علی رضاییان نمایندگان استان‌های اصفهان، البرز و لرستان در شورای عالی استان‌ها نیز حضور داشتند، حاجی‌بگلو‌ با تبریک به وزیر ورزش، گفت: وزیر ورزش از بطن جامعه شورایی و مدیریت شهری بوده و کاملا به این مباحث اشراف دارد که این موضوع را به فال نیک می‌گیریم و به همین دلیل نیز انتظار بیشتری برای همکاری‌های متقابل وزارت ورزش و جوانان با جامعه شورایی داریم.

وی افزود: در شورای عالی استان‌ها کمیته ورزش داریم که در حال حاضر در حال تدوین سند ملی ورزش هستند که برای شما ارسال می‌کنیم تا از نظرات وزارتخانه هم بهره‌مند شویم و خوشحال می‌شویم که این سند را با حضور حضرتعالی در کنار حرم مطهر رضوی در مشهد مقدس، رونمایی کنیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها در ادامه اظهار داشت: شورای عالی استان‌ها عالی‌ترین نهاد شورایی در کشور است، که دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است و در قانون اساسی یک فصل و چند اصل به آن اختصاص پیدا کرده است اما متأسفانه در بحث اجرا و نظارت آنچنان که باید و شاید بر اساس قانون اساسی عمل نمی‌شود.

وی ادامه داد: امیدواریم در دوران حضور حضرتعالی در وزارت ورزش و جوانان و با توجه به اینکه سابقه حضور در شوراها را دارید، افرایش تعاملات و همکاری‌ها میان شورای عالی استان‌ها و وزارت ورزش و جوانان را شاهد باشیم.

تفاهم نامه میان شورای عالی استان ها و وزارت ورزش و جوانان منعقد شود

حاجی‌بگلو خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما این است که تفاهم‌نامه‌ای میان شورای عالی استان‌ها و وزارت ورزش و جوانان منعقد شود تا شاهد تقویت ورزش همگانی و کاهش مشکلات بخش ورزش در استان‌ها از جمله کمبود سرانه ورزشی با تعامل شوراهای اسلامی استان و ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها باشیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: در شورای شهر مشهد مقدس، بودجه مناسبی برای ورزش‌های همگانی و قهرمانی اختصاص داده‌ا‌‌یم و نگاه هزینه‌ای هم نداشتیم چرا که این بودجه باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش امید و نشاط در جوانان می‌شود.

مشهد، آماده تیم داری در لیگ های کشوری است

حاجی‌بگلو بیان داشت: کلان‌شهر مشهد با جمعیت میلیونی خود قطعاً نیاز به یک باشگاه فوتبال دارد و آماده تیمداری در لیگ های کشوری است. در شورای شهر مشهد مقدس نیز بودجه‌ای را برای تیم‌داری در نظر می‌گیریم و امیدواریم وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال همکاری‌های لازم را در این خصوص داشته باشند.

رئیس شورای عالی استان‌ها همچنین با بیان اینکه شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی، بسیاری از پروژه‌ها را در استان‌ها با سی، چهل درصد پیشرفت رها کرده، گفت: پیشنهاد ما برای تکمیل این پروژه‌ها حضور شهرداری است.

وی توضیح داد: انعقاد تفاهم‌نامه شهرداری‌ها با شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی و با مشارکت شهرداری‌ها در این پروژه‌ها می‌توان آن‌ها را تکمیل کرد و اگر این موضوع عملیاتی شود، تمام پروژه‌ها به اتمام می‌رسد و بعد از آن به بخش خصوصی هم قابل واگذاری است.

فلاح: معاونت شهرداری‌ها ذیل وزارت ورزش شکل بگیرد

گفتنی است در ادامه این دیدار محمدرضا فلاح نماینده استان اصفهان در شورای عالی استان‌ها پیشنهاد داد تا معاونت شهرداری‌ها ذیل وزارت ورزش شکل بگیرد.

وی همچنین، تصریح کرد: پیشنهاد بعدی بنده این است که تفاهم‌نامه همکاری میان سه وزارتخانه آموزش و پرورش، کشور و ورزش و جوانان در راستای کمک به تقویت ورزش همگانی صورت گیرد و به عنوان یک سند ملی تصویب شود تا دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها را به ورزش ترغیب کنیم.

رضاییان: ضرورت نگاه ویژه به توسعه ورزش روستایی به خصوص ورزش‌های بومی و محلی

علی رضاییان نماینده استان لرستان در شورای عالی استان‌ها نیز از دنیامالی درخواست کرد تا نگاه ویژه به توسعه ورزش روستایی به خصوص ورزش‌های بومی و محلی داشته باشد چرا که هر مقدار دولت در بحث ورزش‌های بومی سرمایه‌گذاری کند آثار این موضوع برای جوانان چشمگیرتر و باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

قره حسنلو: ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها به ورزش همگانی بیشتر بها دهند

علیرضا قره‌حسنلو نماینده استان البرز نیز خطاب به وزیر ورزش و جوانان، گفت: توقعات از شما چون از دل جامعه شورایی و مدیریت شهری هستید، بیشتر است و از زمانی که فعالیت خود را در این وزارتخانه شروع کرده‌اید، آرامش را به وزارت ورزش آورده‌ا‌ید.

وی اظهار داشت: از شما تقاضا داریم به استان‌ها نگاه ویژه داشته باشید و از ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها بخواهید به ورزش همگانی بیشتر بها دهند و مکان‌های ورزشی در اختیار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نیز قرار گیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز