خبرگزاری کار ایران

در راستای «سومین جشنواره چند رسانه‌ای میراث فرهنگی» ؛

نسل امروز باید با داشته‌های میراثی شیراز و فارس بیشتر آشنا شوند

 نسل امروز باید با داشته‌های میراثی شیراز و فارس بیشتر آشنا شوند
کد خبر : ۱۵۴۸۹۹۷

ابرپروژه‌ها سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید

نشست مشترک مدیریت شهری شیراز و میراث فرهنگی در راستای هماهنگی و آمادگی برپایی «سومین جشنواره چند رسانه‌ای میراث فرهنگی» در ۱۵ تا ۱۸ آبان‌ماه جاری به میزبانی این کلان‌شهر، برگزار شد.

به گزارش ایلنا، شهردار شیراز در این نشست برگزاری «سومین جشنواره میراث فرهنگی» را اقدامی ارزشمند، رویدادی مردمی و فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری فارس قلمداد کرد و گفت: باید تلاش کرد تا نسل امروز جامعه با داشته‌های میراثی شیراز و فارس بیشتر آشنا شوند.

محمدحسن اسدی از همکاری و هم‌افزایی شهرداری شیراز در برگزاری این جشنواره خبر داد و اظهار کرد: در این راستا تمامی مدیران مربوطه در شهرداری شیراز اعم از معاونت‌های فرهنگی، محیط زیست و خدمات شهری، حمل‌ونقل و ترافیک، حمل‌ونقل ریلی، شهرداران مناطق وسازمان سیما، منظر و خدمات شهری پای کار و مصمم به کمک در برگزاری هرچه باشکوه این جشنواره هستند.

 وی به بی بدیل بودن استان فارس و شیراز از لحاظ ظرفیت و داشته‌های تاریخی، فرهنگی، گردشگری و هنری در کشور و جهان اشاره و عنوان کرد: تعابیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با دست‌اندرکاران برگزاری دومین کنگره بزرگ ۱۵هزار شهید استان فارس مبنی بر اهمیت و جایگاه این استان و کلان‌شهر، نشان‌دهنده جایگاه ارزشمند آن از لحاظ ظرفیت و داشته‌های تاریخی، فرهنگی، هنری، گردشگری و مذهبی است.

به گفته این مقام ارشد مدیریت شهری؛ شیراز از دیرباز تاکنون همواره به‌عنوان اصلی‌ترین قطب گردشگری در ایران و جهان شناخته شده است و شهرداری این کلان‌شهر  بنابر اهمیت این موضوع و در راستای ایجاد و تقویت زیرساخت‌های گردشگری و جذب هرچه بیشتر گردشگر چندین طرح فراغتی گردشگری از جمله پارک بزرگ آبی، آکواریوم و تله‌کابین را در دست اجرا دارد که  این ابرپروژه‌ها در سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

 اسدی ایجاد شرایطی برای نشاط و شادابی هرچه بیشتر شهروندان را یکی از مهمترین شاخص‌های اجتماعی در ارتقای سطح رضایتمندی شهروندان برشمرد و افزود: اجرای بوستان نور با المان‌های مختلف نوری در بوستان آزادی فعالیتی در ارتباط با ارتقای نشاط اجتماعی از سوی معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز است که با استقبال بسیار خوب شهروندان خصوصا کودکان، نوجوانان و جوانان مواجه شده است، ضمن اینکه تاثیر خوبی بر اقتصاد مغازه‌های خیابان‌های مجاور به‌ویژه گذر غذا داشته است.

وی با اعلام اینکه فضاسازی، زیباسازی معابر و گل‌آرایی و همچنین رنگ آمیزی تک لبه‌ها به ویژه در بولوار شهید مدرس آغاز شده است، گفت: این فعالیت‌ها نشان می‌دهد که برگزاری جشنواره چند رسانه‌ای میراث فرهنگی در شیراز برای مدیریت شهری دارای ارزش و اهمیت است.

شهردار شیراز معرفی جلوه‌های متنوع این کلان‌شهر را جزو اهداف اصلی این جشنواره برشمرد و بیان کرد: شهرداری این کلان‌شهر علاوه بر ایجاد شرایط مناسب میزبانی، به منظور ارائه خدمات به شهروندان و علاقمندان به میراث فرهنگی این کلان‌شهر از آمادگی ناوگان حمل‌ونقل عمومی در ایام برگزاری این جشنواره برای ارائه خدمات گسترده به شهروندان و میهمانان جشنواره خبر داد.

 وی ابراز امیدواری کرد: با برگزاری شایسته این رویداد بتوانیم شیراز را به سمتی پبش ببریم که در آینده نزدیک ثبت جهانی مجموعه زندیه را داشته باشیم.

دبیر جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی نیز با بیان اینکه این جشنواره در ابعاد مختلف هنری، مسابقات عکاسی، فیلم، موسیقی، شعر، ادبیات، نقاشی و ... برگزار می‌شود، اظهار کرد: شیراز به عنوان میزبان این جشنواره شاهد اجرای برنامه‌های غنی و پرمحتوایی ازجمله اجرای برنامه‌های شهری متناسب با سیاست‌های جشنواره در بافت‌های تاریخی و گذر حافظ و همچنین رخدادهای غزه و مقاومت خواهد بود.

علیرضا تابش اضافه کرد: شهرداری شیراز می‌تواند با اجرای تورهای ویژه شهری در شبکه محله محور و مناطق شهری ضمن برقراری شور و نشاط اجتماعی در مشارکت و همراهی مردم و تشویق به حضور در جشنواره مشارکت کند.

 مشاور معاون میراث فرهنگی کشور به تمهیداتی نظیر حمایت و مساعدت در تبلیغات شهری، ناوگان حمل‌ونقل، اجراهای خیابانی نقالی کودکان و پویش میراث‌بانان آینده، برپایی بازارچه و نمایشگاه‌های صنایع دستی، اهدای جایزه ویژه شیراز و میزبانی از میهمانان داخلی و خارجی جشنواره پرداخت‌.

وی میزبانی سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی را به عنوان یک رخداد بزرگ فرهنگی شایسته کلان‌شهر شیراز دانست و گفت: استان فارس با بیش از ۳ هزار اثر ثبت شده در فهرست ملی و آثار ثبت جهانی این قابلیت را دارا بوده که میزبانی این رخداد بزرگ فرهنگی را بر عهده داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس نیز در این نشست با تقدیر از همراهی و مساعدت شهرداری شیراز برای برگزاری این جشنواره گفت: تبلیغات شهری نقش موثری در برگزاری این جشنواره بین‌المللی دارد و شهرداری شیراز در این خصوص می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد.

محمد ثابت اقلیدی ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس در طراحی پوسترهای جشنواره دومین کنگره ملی ۱۵ هزار شهید شهدای فارس توجه ویژه داشته و آرم این کنگره را در بنرهای جشنواره درج کرده است و این بنرها در مقابل هتل ها، ادارات و سازمان‌ها نصب می‌شوند.

وی همچنین با اشاره به نقش موثر برگزاری رویدادها گفت: یکی از اصول موفقیت در گردشگری، برگزاری رویدادهاست، معرفی جاذبه‌ها با رویدادها موثرتر به انجام می‌رسد و جشنواره چندرسانه‌ای فرصت مطلوبی در این خصوص است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس ادامه داد: این جشنواره شامل ابعاد گسترده‌ای است و علاوه بر شیراز رویدادهایی در نظر گرفته شده که در ۵ شهرستان دیگر استان برگزار خواهد شد.

ثابت اقلیدی اضافه کرد: هدف از برگزاری  این جشنواره ارتقای سطح آگاهی عموم در خصوص میراث ملموس و ناملموس است و جشنواره همچنین در معرفی آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری کشور و بازارسازی در حوزه گردشگری موثر است.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های غنی فارس عنوان کرد: بیشترین جاذبه‌های تاریخی و طبیعی کشور در فارس قرار دارند و این جشنواره فرصت معرفی هرچه بهتر این آثار را فراهم می‌کند.

مشاور استاندار فارس نیز در این نشست گفت: در این جشنواره، هنرمندان عرصه انیمیشن، موسیقی، تئاتر، نمایش، شعر، ادبیات، خبر و صدا و سیما و ... آثاری را که از میراث فرهنگی ملموس و ناملموس ثبت و ضبط کرد‌ه‌اند، در جشنواره شرکت داده‌اند و تاکنون بیش از ۳ هزار اثر فاخر از هنرمندان دریافت شده که پس از داوری از برگزیدگان این آثار تجلیل خواهد شد.

محمدباقر کشفی اعلام کرد: حدود ۱۰۰۰ اثر در جایزه ویژه شیراز در حال داوری است که از منتخبان این آثار تجلیل به عمل می‌آید.

وی با اشاره به برگزاری پیش رویدادهای جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی هم اظهار کرد: برگزاری سلسله کارگاه‌های آموزشی در زمینه عکاسی، پوسترسازی، فوتو ماراتن و ..‌. از جمله آنهاست.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز