خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری استان:

نصب 60 دوربین نظارتی ترافیکی در شبکه راه‌های استان مرکزی آغاز شد

نصب 60 دوربین نظارتی ترافیکی در شبکه راه‌های استان مرکزی آغاز شد
کد خبر : ۱۵۴۸۹۰۴

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: فرایند نصب 60 دوربین نظارتی ترافیکی در شبکه راه‌های این استان با هدف افزایش سطح خدمات هوشمند در حمل و نقل جاده‌ای آغاز شد. برای نصب این تعداد دوربین 770 میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.

به گزارش ایلنا، مهرداد جهانی افزود: برای نصب این تعداد دوربین جاده‌ای 2 قرارداد منعقد شده است. یک قرارداد شامل نصب 15 دکل به همراه دوربین‌های نظارتی و تعویض 15 دستگاه از دوربین‌های قدیمی است و قرارداد دیگر شامل نصب 30 دکل به همراه دوربین نظارتی است.

وی ادامه داد: اکنون و در بازه زمانی سالیان گذشته جاده‌های استان مرکزی مجهز به 34 دستگاه دوربین نظارتی است که در نهایت با اجرایی شدن این 2 قرارداد جدید، تعداد آنها به 79 سامانه افزایش می‌یابد و همچنین 15 دستگاه از دوربین‌های قدیمی نیز تعویض می‌شوند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی اظهار داشت: تاکنون 15 مورد از دکل‌ها نصب شده و در حال حاضر پیمانکار مشغول به نصب دوربین‌ها و تأمین شبکه ارتباطی و مخابراتی آن است تا هرچه سریعتر و پیش از زمستان مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

جهانی به بازه زمانی مورد نیاز برای نصب و بهره‌برداری از این تعداد دوربین نظارتی اشاره داشته و تصریح کرد: تا یک سال آینده تمامی 60 دوربین نظارتی و 45 دکل مخابراتی نصب و به بهره‌برداری می‌رسد تا رکوردی در حوزه هوشمندسازی راه‌های استان مرکزی به ثبت برسد.

وی به ضرورت افزایش نصب دوربین‌های ثبت تخلف سرعت در جاده‌های استان مرکزی اشاره کرده و بیان داشت: تعداد 86 دستگاه سامانه ثبت تخلف سرعت در جاده‌های این استان وجود دارد. همچنین تهیه و نصب 13 دوربین ثبت تخلف سرعت نیز در شبکه راه‌های استان در حال پیگیری است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به اهمیت توسعه سامانه‌های هوشمند جاده‌ای به منظور پایش و کنترل برخط آخرین وضعیت راه‌ها، تأکید کرد: نظارت دقیق بر وضعیت راه‌ها و کنترل سرعت کاربران جاده‌ای، سبب افزایش رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و به تبع آن کاهش تصادفات جاده‌ای است.

جهانی به حجم راه‌های استان مرکزی اعم از آزادراه، راه اصلی و راه روستایی اشاره کرده و در این خصوص ابراز داشت: 6400 کیلومتر انواع آزادراه، راه اصلی و راه روستایی در استان وجود دارد. این استان شاه‌راه ارتباطی شمال به جنوب و شرق به غرب کشور است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز