خبرگزاری کار ایران

سه دوره آموزشی کشاورزی در خوزستان برگزار شد

سه دوره آموزشی کشاورزی در خوزستان برگزار شد
کد خبر : ۱۵۴۸۲۴۲

دوره های آموزشی مصرف کودها در زراعت کلزا و گندم، آشنایی بهره برداران با تب برفکی و رعایت اصول بهداشتی مصرف سموم شیمیایی کشاورزی در خوزستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، دوره های آشنایی با روش صحیح مصرف کودها در زراعت کلزا و گندم، آشنایی بهره برداران با تب برفکی و رعایت اصول بهداشتی مصرف سموم شیمیایی کشاورزی در شهرهای ماهشهر، اهواز و رامهرمز برگزار شد.

در دوره آموزشی کارکرد و روش صحیح مصرف کودهای ماکرو و میکرو در زراعت کلزا و گندم که با حضور مسئول مرکز ، مدیر زراعت و تعداد ۳۰ نفر از کشاورزان در محل مرکز جهاد کشاورزی جراحی ماهشهر برگزار شد، مسائل مربوط به شروع فصل کشت از قبیل روش صحیح نمونه برداری از خاک جهت گرفتن آزمون خاک و میزان و روش مصرف انواع کودهای ماکرو و میکرو در بازه های زمانی مناسب با هدف بروز رسانی اطلاعات تشریح و به سوالات کشاورزان پاسخ داده شد.

در ادامه این سلسله برنامه ها، کلاس آموزشی اصول پیشگیری و روشهای کنترل تب برفکی در اهواز نیز برگزار شد. در این دوره آموزشی که در مرکز خدمات سفحه و با حضور ۲۰ نفر از بهره برداران برگزار گردید، در خصوص علل بروز و شیوع این بیماری، روشهای پیشگیری و نیز روش های کنترل این بیماری ارائه شد.

در ادامه این فعالیت ها، کلاس آموزشی رعایت اصول بهداشتی مصرف سموم شیمیایی کشاورزی نیز در شهرستان رامهرمز  و با حضور ۴۰ نفر از کشاورزان شهرستان در محل مدیریت جهاد کشاورزی برگزار و اصول رعایت بهداشت و استفاده از وسایل مناسب جهت ایمنی افرادی که تماس با سموم شیمیایی دارند توضیح داده شد. 

به گزارش ایلنا، با توجه به مصرف سموم کشاورزی جهت کنترل آفات،بیماریها و علفهای هرز در مزارع و باغات توسط کشاورزان و به منظور رعایت اصول بهداشتی مصرف سموم جهت ایمنی کشاورزان و کارگران در زمان سمپاشی، این کلاس آموزشی با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی و مرکز بهداشت شهرستان در محل مدیریت جهاد کشاورزی رامهرمز برگزار شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز