خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان زندان های کشور:

زمینه آزادی زندانیانی که زیر ۲ میلیارد ریال بدهی مالی دارند فراهم می‌شود

زمینه آزادی زندانیانی که زیر ۲ میلیارد ریال بدهی مالی دارند فراهم می‌شود
کد خبر : ۱۵۴۸۲۰۱

رئیس سازمان زندان های کشور گفت : زمینه آزادی زندانیانی که زیر ۲ میلیارد ریال بدهی مالی دارند فراهم می‌شود.

به گزارش ایلنا، غلامعلی محمدی در بازدید از زندان مرکزی خرم آباد با بیان اینکه به واسطه انجمن‌های حمایت از زندانیان سطح کشور خانواده‌های زندانیان نیازمند تحت پوشش قرار گرفته‌اند، اظهار کرد: این انجمن‌ها سبد معیشتی را بین خانواده‌های زندانیان توزیع و زمینه‌های اشتغال اعضا را فراهم کنند. 

وی افزود: انجمن‌های حمایت علاوه بر این، اقدامات درمانی هم برای خانواده زندانیان انجام می‌دهند و همزمان با آغاز سال تحصیلی رقم قابل ملاحظه‌ای لوازم تحریر و پوشاک بین فرزندان خانواده‌های زندانیان نیازمند توزیع شد. 

رییس سازمان زندان‌های کشور گفت: ۶۰ هزار خانواده در کشور تحت پوشش انجمن‌های حمایت از زندانیان هستند و از طریق کمک خیران امرار معاش می‌کنند. 

محمدی در خصوص انتقال زندان‌های داخل شهرها تصریح کرد: زندان‌های داخل شهر آسیب‌هایی را برای شهروندان ایجاد کرده و اغلب قدیمی با بافت فرسوده هستند که در این راستا تصمیم گرفته شد آن‌ها را به خارج از شهرها منتقل کنیم. 

وی اظهار کرد: تنها زندانی که در لرستان داخل شهر قرار گرفته مربوط به الیگودرز می‌باشد و احداث زندان خارج شهر پیشرفت قابل ملاحظه‌ای دارد و امید می‌رود با تزریق اعتبارات از طریق سازمان برنامه و بودجه این زندان در آینده نزدیک مورد بهره‌برداری قرار گیرد. 

رییس سازمان‌های زندان‌های کشور افزود: ستاد دیه علاوه بر پرداخت دیه زندانیان واجد شرایط به محکومان مالی جرایم غیر عمد هم کمک می‌کند و جرایم محکومان مالی که به واسطه‌عدم پرداخت بدهی در زندان هستند از طریق کمک‌های این ستاد تامین می‌شود. 

محمدی با بیان اینکه تمامی زندانیانی که زیر ۲ میلیارد ریال بدهی مالی دارند شناسایی و زمینه آزادی آن‌ها فراهم می‌شود افزود: موجبات آزادی این زندانیان در مناسبت‌های مختلف از طریق گلریزان، کمک‌های موردی و کمک‌های ستاد دیه فراهم می‌شود. 

رییس سازمان‌های زندان‌های کشور با بیان اینکه تعداد قابل ملاحظه‌ای از زندانیان سطح کشور مشغول کار هستند افزود: اشتغال زندانیان طی سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته و به سمت صنعتی شدن پیش رفته است تا صنعت را به داخل زندان ببریم. 

وی افزود: در کنار کارگاه‌های اشتغال خوابگاه‌هایی هم ایجاد شده است تا زمینه آسایش و رفاه مددجویان فراهم شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز