خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی:

افزایش 4 درصدی تعداد روزهای سالم در هوای شهر اراک

افزایش 4 درصدی تعداد روزهای سالم در هوای شهر اراک
کد خبر : ۱۵۴۷۹۵۱

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی به افزایش تعداد روزهای سالم اراک اشاره کرده و در این خصوص گفت: تعداد روزهای هوای سالم کلانشهر اراک از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یوسف یوسفی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های استان مرکزی، افزود: با توجه به بارندگی‌های بسیار خوب فصل بهار، از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد روزهای قابل قبول به 136 روز رسید در حالی که این آمار در مدت مشابه سال گذشته، 127 روز ثبت شده بود.

وی ادامه داد: تعداد روزهای دارای شرایط ناسالم برای گروه‌های سنی حساس شامل کودکان، زنان باردار، سالمندان، بیماران قلبی، ریوی و سخت درمان، در اراک از ابتدای سال جاری تاکنون به 74 روز رسید که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 75 روز بود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی اظهار داشت: همچنین در این بازه زمانی تعداد روزهای ناسالم برای تمام گروه‌های سنی به 6 روز رسیده است. این در حالی است که این آمار در مدت مشابه سال گذشته، 12 روز ثبت شده است.

یوسفی به نبود روزهای بسیار ناسالم در هوای شهر اراک اشاره داشته و تصریح کرد: خوشبختانه از ابتدای سال جاری تاکنون هیچ روزی هوا در شرایط بسیار ناسالم قرار نگرفته است، اما سال گذشته یک روز شاخص کیفیت هوا در این وضعیت قرار داشت.

وی بیان داشت: با توجه به فرا رسیدن فصل سرد سال و به منظور پیشگیری از افزایش آلاینده‌های جوی، پایش‌ها و نظارت زیست‌محیطی بر صنایع استان مرکزی تشدید خواهد شد و تمامی صنایع استان ملزم به رعایت استانداردهای زیست‌محیطی هستند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی به مجموع تعداد روزهای ناسالم هوا در شهر اراک اشاره داشته و در این خصوص اضافه کرد: تعداد روزهای ناسالم در شهر اراک از ابتدای سال جاری تاکنون به 80 روز رسیده است. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز