خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان تاکید کرد؛

لزوم فعالیت ساماندهی دفاتر زنان، اطفال و نوجوانان در لرستان

لزوم فعالیت ساماندهی دفاتر زنان، اطفال و نوجوانان در لرستان
کد خبر : ۱۵۴۷۹۳۶

رئیس کل دادگستری لرستان بر لزوم ساماندهی و نظارت بر دفاتر زنان، اطفال و نوجوانان در تمامی حوزه‌های قضایی استان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید شهواری روز شنبه پنجم آبان ماه در جلسه شورای معاونین دادگستری استان از تلاش‌های معاونین دادگستری تقدیر و مصوبات شورای معاونین را در جهت پیشبرد سند تحول و برنامه عملیاتی دانست و اظهار کرد: در نیمه دوم سال و نزدیک به ماه‌های پایانی سال هستیم که اقدامات دادگستری استان در بخش‌های مختلف باید شتاب پیدا کند و اجرای مصوبات باید با تلاش مضاعف در دستور کار جدی همه قرار گیرد چرا که اجرای آن‌ها میزان پیشبرد برنامه را نشان می‌دهد. 

وی افزود: نظارت بر قرارهای منتهی به بازداشت باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و در همین جهت دادستان‌های سراسر استان باید لیست متهمین تحت قرار بازداشت را روزانه و در پایان وقت اداری به حوزه رئیس کل ارسال کنند. 

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به اینکه قرار تأمین برای در دسترس بودن متهم است و مجازات متهم به دادگاه مربوط می‌شود، خاطرنشان کرد: متهمین باید صرفاً در صورتی که برای جامعه مضر و خطرناک باشند در بازداشت به سر ببرند. 

وی بر فعالیت جدی‌تر دفتر زنان، اطفال و نوجوانان در تمامی حوزه‌های قضایی تاکید کرد و افزود: همه حوزه‌های قضایی باید خدمات مرتبط با این دفتر را به جهت پیگیری و حل مشکلات زنان، اطفال و نوجوانان در دستور کار قرار داده و فعالیت این دفاتر باید ساماندهی شود. 

حجت‌الاسلام شهواری در ادامه اضافه کرد: قضات و دادستان‌های سراسر استان باید به منظور حل مشکلات زندانیان حضور مستمر و جدی در زندان داشته و در این راستا برنامه ملاقات الکترونیک قضات با زندانیان به صورت هفتگی برنامه‌ریزی شود. 

وی در ادامه ملاک ارتقا را میزان عمل به برنامه عملیاتی دانست و عنوان کرد: دادگستری باید قانون را در مورد همگان عادلانه و بدون تبعیض اجرا کند. 

حجت‌الاسلام شهواری در ادامه با اشاره به جنگ نابرابر و ظالمانه رژیم غاصب صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه و لبنان، گفت: مدیر فرهنگی نسبت به راه‌اندازی پویشی برای کمک به مردم غزه و لبنان در دادگستری استان اقدام کند. 

رئیس کل دادگستری لرستان در پایان تاکید کرد: با کسانی که آرامش عمومی مردم را در فضای مجازی بر هم می‌زنند و با معاندین و دشمنان جمهوری اسلامی هم صدا می‌شوند برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز