خبرگزاری کار ایران

توقف در اجرای طرح طبیعت گردی جزیره آشوراده با دستور سازمان حفاظت محیط زیست

توقف در اجرای طرح طبیعت گردی جزیره آشوراده با دستور سازمان حفاظت محیط زیست
کد خبر : ۱۵۴۷۴۰۵

اجرای طرح طبیعت گردی جزیره آشوراده با دستور سازمان حفاظت از محیط زیست کشور تعطیل شد.

به گزارش ایلنای گلستان، حمید ظهرابی معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت از محیط زیست در نامه ای به مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گلستان و مازندران اعلام کرد که دیگر هیچ دستگاهی حق فعالیت عمرانی و اجرایی در جزیره آشوراده را ندارد.

در این نامه آمده است،

با عنایت به اتخاذ تصمیم سازمانی در خصوص نحوه پیگیری طرح طبیعت گردی جزیره آشوراده و متعاقبا رسیدگی به حواشی و جزئیات اجرایی موضوع در محدوده های موسوم به ۲۲ هکتاری و ۴۸ هکتاری ، تا اطلاع ثانوی هر گونه فعالیت عمرانی و اجرایی اعم از ورود مصالح و منابع قرضه و ساخت و ساز مربوط به هر یک از دستگاه‌های ذینفع در جزیره ممنوع بوده و تخلفات احتمالی دستگاه‌ها قابل پیگیری قانونی و حقوقی می باشد.

ضمنا حفاظت از محیط زیست گلستان گزارشی از آخرین وضعیت طرح طبیعت گردی آشوراده به ویژه قرارداد با سرمایه گذار را به این معاونت اعلام‌ نماید.

آشوراده نام جزیره‌ای با مساحت ۶۸۰ هکتار در منتهی‌الیه شرقی پناهگاه حیات وحش میانکاله است.

گفتنی است طرح طبیعت‌گردی آشوراده ۲۰ سال در کش و قوس اجرا بود که دولت سیزدهم با اخذ تدابیری مشکلات آنرا بررسی و سپس رفع کرد و امسال این طرح بعد از گذشت دو دهه با رفع مشکلات فنی و حقوقی و تمدید مجوز ارزیابی زیست‌محیطی عملیاتی شده بود.

اجرای طرح ملی بیست و دو هکتاری گردشگری و طبیعت‌گردی در تنها جزیره ایرانی دریای خزر یکی از مطالبه‌های مهم مردم و مسوولان گلستان در دهه‌های اخیر بود که در سفرهای استانی دولت سیزدهم به تصویب رسید.

جزیره آشوراده قبل از وقوع سیل سال ۱۳۷۲ با امکاناتی همچون پاسگاه ژاندارمری، شرکت تعاونی روستایی، مدرسه، مغازه، مسجد و حسینیه بیش از هزار نفر سکنه داشت که به مشاغل دامداری، کارگری، پیشه وری و ماهیگیری مشغول بودند .

جزیره آشوراده که تمام سال میزبان انواع پرندگان بومی و مهاجر است و در سال ۱۳۵۴ جزو نخستین مناطق زیست کره جهان معرفی و ثبت شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز