خبرگزاری کار ایران

یک مسئول کشوری خبر داد؛

امروز با پدیده بردگی دیجیتال مواجه هستیم

امروز با پدیده بردگی دیجیتال مواجه هستیم
کد خبر : ۱۵۴۶۲۳۷

ایران از اقتصاد دیجیتال هیچ سهمی ندارد

رئیس توسعه کسب و کار مخابرات ایران گفت: سهم ایران از اقتصاد دیجیتال ۲ میلیون دلار بوده، درحالی که کشور همسایه همچون امارات که به اندازه یک استان ایران وسعت دارد، ۹۵۰ میلیارد دلار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، جواد حسین پور روز سه شنبه در همایش هم اندیشی توسعه اقتصادی دیجیتال در قزوین اظهار کرد:

وی با بیان اینکه در ۱۰ سال اخیر مهم ترین چالش کشور اقتصاد بوده است، ادامه داد: مقام معظم رهبری رفع این چالش را هرسال تاکید کرده و نام سال را با این محوریت انتخاب می‌کند، با این نکته که اقتصاد پویا با تحقق توسعه پایدار و پویای اقتصاد دیجیتال محقق می شود.

حسین پور ادامه داد: بورس فناوری اطلاعات دنیا در رقابت با بورس نفت است و این نشان از جایگاه فناوری اطلاعات دارد، همچنین قبل از صنعت نفت، مخابرات ایران توسط مصدق ملی شد و این هم جایگاه مخابرات را نشان می‌دهد که ۸۰ میلیون ایرانی کاربر آن هستند.

این مسئول در ادامه به زیست بوم و اکوسیستم نوآوری پرداخت و یادآور شد: در گذشته شرکت های استارت آپی و نوآوری نادیده گرفته می‌شد و آن‌ها را به رسمیت نمی شناختیم، اما امروز به اهمیت آن پی بردیم.

رئیس توسعه کسب و کار مخابرات ایران بیان کرد: امروز حمایت مالی دغدغه شرکت‌های استارت آپ‌ نیست، بلکه چون نمی‌توانند مارکت و برندسازی و معرفی انجام دهند، باید در این حوزه ورود کرده و به دغدغه آنها پاسخ دهیم.

وی با بیان اینکه رتبه چهارم تا ششم خدمات تلفن ثابت و قوی ترین زیر ساخت‌های ارتباطی منطقه را داریم، ادامه داد: این ظرفیت مهم می‌تواند در اختیار شرکت‌های استارت آپی قرار گیرد.

حسین پور اضافه کرد: نیاز به ترسیم چشم اندازه توسعه اقتصاد دیجیتال داریم که در آن هسته توسعه دیجیتال مبتنی بر فناوری اطلاعات باشد و زیرساخت های آن نیز فراهم شود.

رئیس توسعه کسب و کار مخابرات ایران خاطرنشان کرد: امروز با پدیده بردگی دیجیتال مواجه هستیم. بدون اینکه متوجه آن شویم، خیلی از ما ساعت‌ها درگیر فضای مجازی هستیم، بدون اینکه هیچ دریافت یا دانشی به ما اضافه شود.

حسین پور اضافه کرد: امروز به راحتی می توان فرهنگ یک جامعه را از طریق فضای مجازی تعییر داد، ما در کشور چیزی به نام هالوین نداشتیم، اما فضای مجازی این موضوع را تا حدی در جامعه ترویج داد که امروز جامعه یک هفته درگیر آن است.

وی با بیان اینکه در جریان همستر به وضوح شاهد بردگی انسان در فضای مجازی بودیم، بیان کرد: امروز اگر محتوا تولید نکنیم و ترویج و تببین نکنیم، تحت تاثیر محتوای بیگانه قرار خواهیم گرفت، مثلا بردگی فضای مجازی در همستر به وضوح شدیده می‌شد که عده‌ای ساعت‌ها با آن درگیر بودند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز