خبرگزاری کار ایران

مدیر مخابرات منطقه قزوین:

سه هزار مشترک فیبر نوری در استان قزوین وجود دارد

سه هزار مشترک فیبر نوری در استان قزوین وجود دارد
کد خبر : ۱۵۴۶۲۰۳

مدیر مخابرات منطقه قزوین گفت: ۱۹ طرح بزرگ فیبر نوری اجرایی شده و هم اکنون این استان سه هزار مشترک فیبر نوری دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمدرضا نصرآبادی روز سه شنبه در همایش هم اندیشی توسعه اقتصادی دیجیتال اظهار کرد: سه هزار و ۷۰۰ کیلومتر فیبر نوری در استان قزوین کار گذاشته شده و در نهضت جهادی فیبر نوری به عنوان نخستین استان کشور به صورت پایلوت وارد این عرصه شدیم.

وی با بیان اینکه ۲ میلیون ۴۰۰ مشترک فعال تلفنی در استان قزوین داریم، تصریح کرد: صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات توانسته در استان قزوین برای ۱۵۰ هزار نفر اشتغال ایجاد کند و در رتبه ۱۴ کشوری قرار بگیرد.

نصرآبادی ضریب نفوذ تلفن ثابت را ۳۲ درصد و ضریب باند نت را ۲۸ درصد عنوان کرد و گفت: یکی از موضوعات بسیار مهم و دارای اولویت برای ما صادرات خدمات فنی مهندسی با استان های دیگر است که می‌تواند دستاوردهای خوبی به همراه داشته باشد.

این مسئول ادامه داد: در نخستین استانی که برای تحقق این مهم به سراغ آن رفتیم، شناسایی تمام ظرفیت‌ها و نیروهای متخصص را در دستور کار قرار دادیم که خروجی آن جلسه امروز است و باید بتوانیم با هم اندیشی برای توسعه اقتصادی دیجیتال برنامه ریزی کنیم.

مدیر مخابرات منطقه قزوین بیان کرد: بحث تحول اقتصاد دیجیتال را از ابتدای سال انجام دادیم و با وجود اینکه زیر ساخت‌های آن در استان فراهم است، اما در این زمینه هیچ اتفاق مهم توسعه محوری را شاهد نیستیم.

نصرآبادی خاطرنشان کرد: یک کارگروه تخصصی ایجاد کردیم تا با نیروهای فعال بتوانیم سند توسعه اقتصاد دیجیتال را به صورت مردمی سازی و آمایش سرزمینی بنویسیم، همچنین سه شرکت را شناسایی کردیم تا در مباحث شتابگری، سرمایه گذاری و طرح های مشترک کارهای مهمی را انجام دهیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز