خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس فتا لرستان:

شاخص جرم یابی و کشف جرم کیفی در استان ۲۰ درصد بیشتر از متوسط کشوری است

شاخص جرم یابی و کشف جرم کیفی در استان ۲۰ درصد بیشتر از متوسط کشوری است
کد خبر : ۱۵۴۶۱۴۱

رئیس پلیس فتا لرستان گفت: شاخص جرم یابی و کشف جرم کیفی در استان ۲۰ درصد بیشتر از متوسط کشوری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرهنگ حسین سپهوند روز سه شنبه یکم آبان ماه در نشست خبرنگاران اظهار کرد: مرکز فوریت‌های سایبری در استان راه اندازی شده و جرایم الکترونیک در این استان ۱۲ درصد پایین‌تر از متوسط کشوری است. 

وی افزود: ۹۶ درصد پرونده‌های جرایم رخ داده در استان منجر به کشف و ۸۰ درصد از جرم‌های کشف شده هم منجر به کشف مال می‌شود. 

رئیس پلیس فتا لرستان با بیان اینکه شاخص جرم‌یابی و کشف جرم کیفی نیز استان ۲۰ درصد بیشتر از متوسط کشوری است ادامه داد: ۷۷ کلاسه جرم تعیین شده در قانون جرایم اینترنتی کشور، در پلیس فتای استان رسیدگی می‌شود و رصد فعالیت‌های مجرمانه توسط اداره اطلاعات فتا در فضای مجازی به صورت مستمر صورت می‌گیرد. 

سرهنگ سپهوند اضافه کرد: ساز و کار مرکز فوریت‌های سایبری همانند سامانه ۱۱۰ بوده اما اولویت رسیدگی با جرایم سایبری و به صورت ۲۴ساعته پاسخگو است که شهروندان می‌توانند با شماره گیری ۰۹۶۳۸۰ به این مرکز مشکلات خود را مطرح کنند. 

وی با اشاره به اینکه طیف فعالیت‌های پلیس فتا بسیار گسترده است عنوان کرد: انتظار می‌رود رسانه‌های استان در اطلاع‌رسانی به شهروندان و پیشگیری از جرایم اینترنتی خصوصا مالی و کلاهبرداری همکاری بیشتری داشته باشند. 

رئیس پلیس فتا لرستان همچنین با اشاره به دستگیری یک کلاهبردار اینترنتی که از طریق رسید کارت جعلی و فروش مثلثی اقدام به کلاهبرداری کرده بود افزود: ۱۴ نفر تا این لحظه اعلام شکایت داشته‌اند و پیش بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ نفر کلاهبرداری صورت گرفته باشد. 

وی تصریح کرد: تاکنون هفت تا ۱۰ میلیارد ریال کلاهبرداری توسط این فرد صورت گرفته است اما بدون شک رقم کلاهبرداری واقعی از این مبلغ بیشتر می‌باشد بنابراین چنانچه فردی از این طریق مال خود را از دست داده می‌تواند به پلیس فتای استان مراجعه نماید. 

سرهنگ سپهوند با تاکید بر اینکه در جرایم اینترنتی اولویت بر رسیدگی به پرونده‌های باندی و کلان است ضمن هشدار به استفاده کنندگان از فضای مجازی گفت: سن تقویمی افراد را در فضای مجازی باید بیشتر از سن اظهار شده دانست تا احتمال خطا و آسیب به حداقل برسد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز