خبرگزاری کار ایران

مدیر کل راهداری استان خبر داد؛

محور شیراز - مرودشت پرتردد‌ترین محور فارس

محور شیراز - مرودشت پرتردد‌ترین محور فارس
کد خبر : ۱۵۴۵۶۱۷

مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان فارس، گفت: طی ٦ ماهه نخست سال‌جاری، محور‌های شیراز - مرودشت و برعکس، کمربندی پل فسا شیراز) جنوب -شمال (بیشترین میانگین تردد روزانه را داشته‌اند.

به گزارش ایلنا، محسن عمادی با تاکید بر اینکه اردیبهشت ماه پرتردد‌ترین ماه سال بود، افزود: بر اساس تحلیل سامانه‌های هوشمند جاده‌ای، در طی ٦ ماه سال‌جاری به طور میانگین در هر روز، حدود ۵٩ هزار وسیله نقلیه در محور شیراز-مرودشت و بالعکس تردد کردند که بالا‌ترین ثبت ترافیک در ساعت اوج تردد ساعت ۷ تا ۸ صبح یکم اردیبهشت ماه ۵٦١٧ خودرو در یک ساعت بوده است.

وی با تاکید بر اینکه اردیبهشت ماه اوج تردد خودرو‌های سنگین در فارس بود، ادامه داد: در ٦ماهه نخست سال‌جاری بر اساس سامانه‌های ترددشمار خودور‌های سنگین در محور‌های فارس که سهمی بیش از ١٢درصد کل تردد را دارد، محور‌های کوار-شیراز و پل فسا -شیراز، بالا‌ترین تردد خودرو‌های سنگین را ثبت کردند.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای فارس افزود: در ٦ ماهه نخست سال‌جاری ٩میلیون و ٣٨٧ هزار تردد در مبادی ورودی و ٩میلیون و ۵٣٠هزار تردد در مبادی خروجی استان ثبت شده است که بیشترین میزان تردد ورودی در محور برازجان-کازرون و کمترین ورودی متعلق به محور یاسوج – اقلید و همچنین بیشترین میزان خروج وسائط نقلیه در مسیر کازرون-برازجان ثبت شد.

وی با اشاره به تردد ثبت شده در ورودی و خروجی شیراز گفت: ٤ میلیون و ۵٦٠هزار تردد در ورودی شیراز و ٤میلیون و ٦٣۵هزار تردد در خروجی شیراز در شهریورماه سال‌جاری ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای فارس با اشاره به سامانه‌های توزین حین حرکت در راه‌های مواصلاتی استان تشریح کرد: بیش از یک میلیون و ١٤٣ هزار و ٨٧۵ پلاک خودرو سنگین رویت گردیده که از این تعداد ٣٩٠هزار و ٢٤٠ خودرو حامل بار بوده و ٨٤هزار و ٦٢٦خودرو تخلف اضافه‌وزن بار داشته‌اند و ١١هزار و ٤٢٢ خودرو بیش از ده درصد میزان مجاز، تخلف اضافه‌وزن داشته‌اند.

وی با شااره به گزارش سامانه‌های ثبت تخلفات عبور و مرور استان تصریح کرد: تعداد یک میلیون و ٣٧٩ هزار و ٢٤ تخلف سرعت در راه‌های مواصلاتی فارس ثبت گردیده که محور‌های کمربندی شیراز، مرودشت-شیراز و محور آباده-ایزدخواست، بیشترین تخلفات سرعت ثبت شده را داشته‌اند.

عمادی گفت: یک میلیون و ٣٤۵ هزار و ۵۵٩ تخلف سرعت تا ٣٠کیلوم‌تر بر ساعت (نسبت به‌سرعت مجاز) و ٢٧هزار و ۵۵٠ تخلف سرعت ٣٠تا ۵٠کیلوم‌تر بر ساعت (نسبت به‌سرعت مجاز) و ۵هزار ٩١۵ تخلف سرعت بیش از ۵٠کیلوم‌تر بر ساعت (نسبت به‌سرعت مجاز) توسط سامانه‌های هوشمند تخلف سرعت ثبت شد.

وی ادامه داد: بیشترین درصد سرعت غیر مجاز به کل تردد محور در مسیر‌های اوز-خنج، دارالمیزان-گله دار و گله دار-دارالمیزان وخنج -اوز بیشترین تخلف سرعت غیرمجاز در شش ماهه نخست سال‌جاری را ثبت کردند.

مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای فارس در‌خصوص تخلف سرعت غیرمجاز در یازده ماهه نخست سال‌جاری، افزود: تعداد تخلفات سرعت دریافتی پلیس، یک میلیون و ٢٣١هزار خودرو بود که از این تعداد ٧٣٩هزار تخلف سرعت لحظه‌ای، و ٤٩٢ هزار تخلف سرعت متوسط مابین سامانه‌های هوشمند است.

شایان ذکر است مرکز مدیریت راه‌های استان فارس بصورت شبانه‌روزی برای پاسخگویی به هموطنان برای اعلام آخرین وضعیت جوی، وضعیت ترافیکی، محدودیت و انسداد‌های ترافیکی و راهنمایی مسیر مناسب با استفاده از تلفن گویای ١٤١ و نرم‌افزار ١٤١ آماده خدمات‌رسانی است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز