خبرگزاری کار ایران

مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز مطرح کرد؛

ساختن مدارس نوآور برای دانش‌آموزان دیجیتال

ساختن مدارس نوآور برای دانش‌آموزان دیجیتال
کد خبر : ۱۵۴۵۶۰۹

مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز گفت: در مسیر پیشرفت و حرکت به جلو، غفلت نکنید که کوچک‌ترین غفلت بزرگ‌ترین آسیب را به دنبال دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز، سید عبدالصمد موسوی در جمع مدیران مدارس مقاطع مختلف اداره آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز، افزود: انجمن اولیا و مربیان اتفاق مبارکی است چون اولیا به عنوان بازوان قوی مدیر در مدارس و به عنوان شرکای ما در تعلیم و تربیت فعالیت می‌کنند که لازم است این همکاری در قالب و چهارچوبی نظام‌مند پیش برود. 

مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز به ساختن مدارس نوآور برای دانش‌آموزان دیجیتال اشاره کرد و گفت:  در عصر حاضر لازم است وضعیت دانش‌آموز دیجیتال و ساختن مدرسه برای او را ترسیم کرد. مدیریت در اینگونه مدارس،  ویژگی‌هایی دارد؛ داشتن شاخص، شکار فرصت‌ها، داشتن طرح و نقشه، ارزیابی، تکرار، پایش و به روز‌رسانی، درگیر نشدن مدیر با مسائل جزیی و کوچک، کنترل همه جوانب و پرهیز از افتادن به ساه‌چاله‌ها که خاصیت آن عدم برون رفت و حذف شدن است، ویژگی‌هایی بود که موسوی به آن اشاره کرد. 

 مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز، غفلت در مسیر پیشرفت را بزرگ‌ترین آسیب عنوان کرد که ما را به جای اول باز می‌گرداند. 

موسوی به اهمیت محتواهای آموزشی مناسب در گروه‌های مجازی آموزش و پرورش اشاره کرد و استفاده از آن با هدف افزایش علم و مکمل آموزش را ضروری دانست. 

توسعه مهارت‌آموزی با شعار هر دانش‌آموز یک مهارت در سال، مرور آیین‌نامه‌ها، کیفیت‌بخشی شوراهای مدرسه به ویژه شورای آموزگاران و دبیران، شناخت آسیب‌های اجتماعی منطقه و تعامل با سایر سازمان‌ها برای آگاهی‌بخشی به دانش‌آموزان، کند کردن سرعت آسیب و توانمند‌سازی و مقابله با آسیب‌ها از دیگر مواردی بود که موسوی در رابطه با آن‌ها با مدیران مدارس ناحیه سه شیراز سخن گفت. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز