خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری:

جرائم خشن در همدان 22 درصد کاهش یافت

جرائم خشن در همدان 22 درصد کاهش یافت
کد خبر : ۱۵۴۵۲۴۳

رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: جرائم خشن و سرقت طی هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایلنا از همدان، بهروز محمدی‌مهر روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: کاهش آمار جرائم خشن اتفاق خوبی است که باید برای حفظ این رویه تلاش کنیم.

وی عنوان کرد: محاکم صلح استان از ۲۵ مرداد ماه امسال از شهرستان‌های کوچک آغاز به کار کرد و به همدان عنوان چهارمین استان کشور در آغاز به کار این محاکم بود.

این مسوول افزود: تلاش برای ایجاد صلح و سازش مردم از وظایف ما محسوب می‌شود و همکاران ما شبانه روز در حال انجام وظیفه هستند.

رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: با افتتاح دادگاه‌های صلح در شهرستان‌های استان وظیفه صدور رای از دوش شورای حل اختلاف برداشته شد و فقط کار صلح و سازش بین مردم به عنوان یکی از وظایف ذاتی در اختیار شورای حل اختلاف است.

وی ادامه داد: به فراخور جمعیت و پرونده‌های شهرستان دادگاه صلح ایجاد و به عنوان مثال در همدان به عنوان مرکز استان ۱۴ دادگاه صلح تشکیل شده است.

محمدی‌مهر افزود: به منظور تسریع در دعاوی خرد، تصمیمات تا ارزش ۵۰ میلیون تومان در این دادگاه‌ها قطعی هست و دیگر به دادگاه تجدیدنظر ارسال نمی‌شود.

وی اظهار کرد: در دادگاه‌های بخش دادگاه صلح نداریم و همه پرونده‌ها توسط قضات دادگاه بررسی می‌شود.

این مسوول ادامه داد: قانون الزام به ثبت معاملات اموال غیر منقول در کشور از سوم تیرماه مرحله به مرحله آن در استان، اجرایی شده است.

محمدی‌مهر تصریح کرد: با اجرای این قانون اسناد عادی حذف می‌شود و بر اساس اسناد قانونی املاک معامله می‌شود.

وی اضافه کرد: املاک حاشیه شهر و روستاها که اسناد رسمی ندارند در کوتاه‌ترین زمان باید سند بگیرند.

رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: سامانه‌ای در سازمان ثبت اسناد در نظر گرفته شده است و اگر دیر اقدام کنند یا افراد دیگر زودتر اقدام کنند، قانون فرد دارای سند را مالک می‌داند.

وی ادامه داد: بسیاری از پرونده‌هایی که سال‌ها طولانی می‌شود مربوط به املاک است که با اجرای این قانون، حجم پرونده‌های این بخش کاهش می‌یابد.

محمدی‌مهر افزود: سامانه کاتب نیز هفته جاری توسط ثبت اسناد و املاک راه‌اندازی شده است و مردم می‌توانند با استفاده از تلفن همراه خدمات مورد نظر را دریافت کنند.

بیش از یک هزار زندانی در همدان مشمول عفو شدند

وی اظهار کرد: در حوزه اشتغال و عفو زندان رتبه نخست کشور را به دست آوردیم، به طوری که در طول هشت ماه گذشته بیش از یک هزار نفر از زندانیان استان مشمول عفو شدند.

این مسوول با بیان اینکه متجاوزان به نوامیس و اموال مردم مشمول عفو قرار نمی‌گیرند،افزود: افرادی که سابقه نداشتند و جرم آن‌ها شامل عفو است در مناسبت‌ها و اعیاد آزاد می شوند.

وی تاکید کرد: استفاده از تجهیزات ارفاقی همچون پابندهای الکترونیکی اقدامات خوبی انجام گرفت و هم‌اینک ۳۲۲ نفر از زندانیان از پابند الکترونیکی استفاده می‌کنند.

محمدی‌مهر ادامه داد: ماه گذشته استان همدان در حوزه استفاده از پابند الکترونیکی رتبه دوم کشور را به دست آوردیم و آمار نسبت به سال گذشته ۲.۵ برابر افزایش یافته است.

رئیس کل دادگستری استان همدان ادامه داد: در ۶ ماه نخست امسال ۹ هزار و ۱۰۰ پرونده به صلح و سازش ختم شده است.

وی عنوان کرد: در این مدت احکام حبس جایگزین در دستور کار قرار گرفته و برای ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر با صدور حکم انجام خدمات عمومی، معادل ۳۶۲ ماه حبس برای متهمان جایگزین شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز