خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راه استان خبر داد؛

۲۲۸ نقطه حادثه خیز در جاده های لرستان وجود دارند

۲۲۸ نقطه حادثه خیز در جاده های لرستان وجود دارند
کد خبر : ۱۵۴۵۲۱۲

رئیس پلیس راه لرستان گفت: ۲۲۸ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های لرستان شناسایی شده و ۲۳ نقطه دارای اولویت ایمن‌سازی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرهنگ محمد زارعی امروز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران به کاهش ۱۱ درصدی تصادفات منجر به مرگ در استان از ابتدای سال تاکنون اظهار کرد: نرخ مرگ و میر ناشی از تصادفات برون‌شهری در استان نیز هشت درصد کاهش داشته است. 

وی افزود: حدود ۳۰ درصد از تصادفات در روزهای پنجشنبه و حدود ۲۷ درصد روز جمعه رخ می‌دهد همچنین ۶۵ درصد از تصادفات مربوط به رانندگان بومی است. 

رییس پلیس راه لرستان بیان کرد: ۵۲ درصد از تصادفات برون‌شهری مربوط به‌عدم توجه راننده به مقابل و ۲۱ درصدعدم توانایی در کنترل سرعت است همچنین ۳۹ درصد از تصادفات برون‌شهری استان در چهارخطه‌ها و ۳۱ درصد در ۲ خطه‌ها رخ می‌دهد. 

سرهنگ زارعی با بیان اینکه ۴۳ درصد سرنشینان حوادث جاده‌ای در صحنه، هشت درصد در مسیر و ۵۰ درصد در بیمارستان جان می‌سپارند ادامه داد: حوادث در ۳۰ کیلومتری شهرها افزایش می‌یابد که آرام‌سازی جاده و نصب دوربین در کاهش آن تاثیر گذار است. 

به گفته رییس پلیس راه لرستان میانگین کشوری هر ۱۰ کیلومتر یک دوربین است اما در این استان هر ۲۰ کیلومتر یک دوربین ثبت تخلف وجود دارد. 

وی با اشاره به اینکه ۲۲۸ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های لرستان شناسایی شده اظهار کرد : ۲۳ نقطه از این نقاط حادثه ساز در استان دارای اولویت ایمن‌سازی است که امید می‌رود با تخصیص اعتبار لازم در راستای استانداردسازی این نقاط اقدام شود. 

رییس پلیس راه لرستان افزایش دوربین ثبت تخلفات رانندگی را نیاز ضروری لرستان دانست و گفت: هر تصادف کمتر از ۶ دهم ثانیه رخ می‌دهد و مدیریت توسط راننده، در کاهش حادثه موثر است که باید با آموزش و فرهنگ‌سازی در این راستا اقدام کرد. 

سرهنگ زارعی ادامه داد: حضور پزشک متخصص تصادفات در بیمارستان‌ها ضروری می‌باشد که شهرستان بروجرد در این حوزه به خوبی عمل کرده و اولویت عملیات اورژانس را به افراد آسیب دیده از تصادف اختصاص داده است. 

وی با بیان اینکه تکمیل جاده‌های چهارخطه و نصب دوربین در کاهش تصادفات تاثیرگذار است گفت: محور سیمره به اندیمشک با ۱۵۵ کیلومتر ۱۷ درصد از جان باختگان تصادفات استان را به خود اختصاص داده است و ترافیک خودروهای سنگین در این مسیر خطرساز می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز