خبرگزاری کار ایران

در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری فارس مطرح شد؛

عدالت امروز دغدغه همه ما است/ در گستره رسیدگی و اجرا باید به قانون توجه شود

عدالت امروز دغدغه همه ما است/ در گستره رسیدگی و اجرا باید به قانون توجه شود
کد خبر : ۱۵۴۵۲۱۰

مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان فارس در محل مجتمع شهید قدوسی قوه قضائیه برگزار شد.

به گزارش ایلنا، معاون اول قوه قضائیه در این مراسم با بیان اینکه ما به عدالت امروز دغدغه همه ما است و به آن نیازمندیم، گفت: در گستره رسیدگی و اجرا باید به قانون توجه شود، لذا اگر به قانون توجه نشود، قطعا به گزاره‌های صدق نخواهید رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی افزود: زمانی قاضی می‌تواند به گزاره صدق برسد که ملاک او قانون باشد، لذا بدون قانون نمی‌شود. امروز ما آیین دادرسی و قوانین موضوعه داریم و دعوت و اهتمام بر این است که هم به آیین و قوانین توجه بی‌شماری داشته باشیم، به لحاظ این است که ما در این مسیر می‌توانیم به گزاره صدق برسیم و غیر از این نمی‌شود.

وی بیان کرد: آن کسی که می‌خواهد پیوست عدالت در همه عرصه‌ها به جریان بیفتد دستگاه قضائی و قضات هستند که برای اجرای عدل آمده‌اند.

خلیلی اظهار داشت: در دنیایی که با ظلم گسترده مواجه‌ایم و دولت‌های مدعی حقوق بشر در برابر این همه جنایت سکوت کرده‌اند و در این میان مظلومین با ظلم مضاعف روبه‌رو هستند، اما این مردم مظلوم، خود را به پذیرش ظلم عادت نداده‌اند و شرافت‌مندانه و عزت‌مندانه، از خود در برابر دشمن سفاک دفاع می‌کنند.

عدالت امروز دغدغه همه ما است/ در گستره رسیدگی و اجرا باید به قانون توجه شود

معاون اول قوه قضائیه گفت: امروز رژیم صهیونیستی از هر وسیله‌ای برای کشتن استفاده می‌کند، این رژیم پیروز میدان نیست و شکست خورده میدان است، لذا پیروزی برای سیدی است که اندیشه او در سراسر جهان برای آزادگان مانده است و می‌ماند.

وی افزود: با دشمنانی و ظالمانی مواجه هستیم که هیچ منطق مبتنی بر عقلانیت، انسانیت و آزادگی ندارند‌. حسین‌ابن علی علیه‌السلام، فرمود که «اگر دین ندارید لااقل آزاده مرد باشید». آزادگی ذات و انسانیت است؛ انسانیت اقتضا می‌کند که عدالت پیشه شود، لذا بی‌عدالتی پیروزی نیست و شکست است چون در آن از وسایل غیرانسانی و غیرمشروع استفاده می‌شود.

معاون اول قوه قضائیه  در پایان با قدردانی از زحمات چندین ساله حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی، گفت: وی شخصیتی صبور بود و این کارنامه سفیدی است برای ایشان که سال‌ها در این خطه استان فارس برای مردم خدمت کرد.

استان فارس رتبه اول ابلاغ های الکترونیکی را در کشور دارد

رئیس کل سابق دادگستری استان فارس نیز در این مراسم  با بیان اینکه فارس رتبه اول ابلاغات الکترونیکی را در کشور دارا است، گفت: در این مدت  تحول تعالی به خوبی عملیاتی شد و اطاله دادرسی‌ها به سرعت صورت گرفت به گونه‌ای که تقریباً پرونده‌های قدیمی و معطل مانده بسیار اندک هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های ارزشمند مذهبی، پزشکی، اقتصادی، گردشگری استان فارس، ادامه داد: این استان گنجینه گرانبهایی است که رئیس کل جدید دادگستری استان می‌تواند از آن بهره‌مند شود.

موسوی به فعالیت‌ها و اقدامات دادگستری فارس در زمان تصدی گری خود اشاره کرد و افزود: در دوران کرونا تلاش شد حتی یک ثانیه دادگستری تعطیل نشود،؛همچنین در اتفاقاتی همچون حمله تروریستی به شاهچراغ(ع) سری به پرونده مجرمین ورود کرده و حکم اجرا شد.

رئیس کل سابق دادگستری استان فارس گفت: تحول تعالی نیز به خوبی عملیاتی شد و اطاله دادرسی‌ها به سرعت صورت گرفت به گونه‌ای که تقریباً پرونده‌های قدیمی و معطل مانده بسیار اندک هستند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز