خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس تاکید کرد؛

توسعه یافتگی در سایه عدالت شکل می گیرد

توسعه یافتگی در سایه عدالت شکل می گیرد
کد خبر : ۱۵۴۵۱۱۶

استاندار فارس با بیان اینکه جامعه مومن و توسعه یافته در سایه عدالت شکل می گیرد، گفت: باید در حاکمیت قانون هر شخص با هر نوع نگاه سیاسی، جناحی و تفکر آن را لمس و احساس کند.

به گزارش ایلنا، حسینعلی امیری امروز یکشنبه ٢٩ مهرماه در آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره بر عظمت جهان و ضرورت عدالت در عالم هستی، گفت: گاهی یک ذره از عظمت خداوند را می‌بینیم که ناخودآگاه در وجود مخلوقات الهی نمایان می‌شود.

وی با بیان اینکه این جهان با عظمتش با عدالت سرپا است، ادامه داد: خداوند تمام عالم را با عدالت و دقیق‌ترین محاسبات علمی اداره می‌کند، پس اگر ذره‌ای خلل در نظم عدالت هستی ایجاد شود موجب فروپاشی خواهد شد و جامعه ما هم از این قاعده مستثنی نیست.

استاندار فارس افزود: اگر می‌خواهیم از جامعه‌ای مؤمن، توسعه یافته و رستگار برخوردار باشیم باید عدالت برقرار شود و بخشی از این امر بر عهده دستگاه قضائی است.

 نماینده عالی دولت در فارس با اشاره به اینکه مدیران نیز در مدیریت باید به این نظم و عدالت توجه داشته باشند، گفت: مدیریت‌ها باید مبتنی بر علم و دانش باشد و امروزه در حوزه حقوق نیز آنقدر تنوع ایجاد شده که اگر قضات مدیریت خود را علمی و اطلاعاتشان را به روز نکنند و از تکنولوژی‌های نو بهره نبرند موفقیت حاصل نخواهد شد.

امیری در ادامه اشاره به برقراری حاکمیت قانون، افزود: حاکمیت قانون باید احساس عمومی شود و هر کسی با هر نگاه سیاسی، جناحی و هر تفکر و قشری آن را لمس و احساس کند.

 استاندار فارس گفت: در این حاکمیت قانون هیچکس نباید احساس تضعیف و تضییع حق خود کند و در سایه این حاکمیت است که مردم سالاری دینی اتفاق می‌افتد.

امیری در پایان تصریح کرد: حمایت مردمی یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های امنیت ملی است که باید آن را سرلوحه اقدامات قرار دهیم و نظامی که حمایت مردمی را به دنبال دارد قطعاً موفق و پیروز خواهد بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز