خبرگزاری کار ایران

سند چشم انداز هیأت دوچرخه سواری شهرستان ساوجبلاغ

سند چشم انداز هیأت دوچرخه سواری شهرستان ساوجبلاغ
کد خبر : ۱۵۴۴۸۳۶

رئیس هیأت دوچرخه سواری شهرستان ساوجبلاغ از تدوین سند چشم انداز بلندمدت این هیأت خبر داد.

به گزارش ایلنا از البرز، مهدی جمشیدی با اشاره به محورهای اصلی حوزه فعالیت این هیأت، اظهار کرد: پس از اعلام ۳ محور اصلی «جذب و سازماندهی»، «استعدادیابی و آموزش»، «همگانی کردن ورزش دوچرخه سواری» و همچنین ابلاغ چارت رسمی، سند چشم انداز بلندمدت این هیأت تدوین شد.

جمشیدی در این خصوص تصریح کرد: بزودی و در هفته تربیت بدنی و ورزش از کارت عضویت هیأت رونمایی خواهد شد و پس از آن اعضای هیأت رئیسه و مسئولان کمیته ها طبق چارت ابلاغی انتخاب خواهند شد.

وی به سند چشم انداز بلندمدت هیأت دوچرخه سواری شهرستان ساوجبلاغ اشاره کرد و افزود: کلیات این سند تدوین شده است و بلافاصله پس از انتخاب اعضای هیأت رئیسه، جزئیات آن تصویب و منتشر خواهد شد.

رئیس هیأت دوچرخه سواری شهرستان ساوجبلاغ با تأکید بر نگاه توسعه ای به ورزش دوچرخه سواری گفت: دوچرخه سواری در راس امور ورزش های همگانی قرار دارد و متولیان این امر می بایست پیوست های اجتماعی ، فرهنگی را در سیاست های تدوینی این ورزش چه در امر حرفه ای، چه همگانی و همچنین صنعت تولید دوچرخه در کشور لحاظ کنند تا در آینده شاهد شکوفایی و درخشش قهرمانان کشورمان در سطح بین الملل باشیم.

جمشیدی نگاه سلیقه ای به موضوع ورزش در کشور به ویژه دوچرخه سواری را آفت اصلی عقب افتادگی مطرح کرد و ادامه داد: اینکه از بین ۵۰ رشته بتوانیم در محدود رشته های ورزشی مدال آور آسیایی و جهانی باشیم هنر نیست و می بایست استعدادهای ورزشی را از همان ابتدای کودکی در جامعه شناسایی کرد و براساس مناطق جغرافیایی روستا، شهر، شهرستان و استان بتوانیم ورزش های مستعد منطقه ای را شناسایی و پرورش دهیم.

جمشیدی در پایان و در تکمیل این موضوع، عناوین سند چشم‌انداز را بشرح زیر اعلام کرد:

۱.انتخاب شهر و روستای دوستدار دوچرخه

۲.نواختن زنگ دوچرخه در مدارس

۳.ایجاد مدرسه آموزش دوچرخه سواری

۴.ایجاد پارک آموزش دوچرخه سواری

۵.ایجاد مسیر ویژه دوچرخه سواری

۶.توسعه و توجه ویژه به همگانی نمودن ورزش دوچرخه سواری

۷.تعریف رویداد جمعه های دوچرخه سواری همگانی 

۸.تعریف رویدادهای اختصاصی ورزش دوچرخه سواری

۹.احداث پارکینگ دوچرخه در مراکز عمومی 

۱۰.توریسم دوچرخه سواری 

۱۱.احیای پیست دوچرخه سواری 

۱۲.ایجاد باشگاه دوچرخه سواری

۱۳.ایجاد مراکز سیار دوچرخه اشتراکی

۱۴.ایجاد معابر متصل مسیر دوچرخه سواری

۱۵.ایجاد مسیر اختصاصی دوچرخه منتهی به مدارس

۱۶.تدوین و چاپ کتاب آموزشی.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز