خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان:

پنج هزار و967 مشترک جدید به مصرف کنندگان گاز همدان اضافه شد

پنج هزار و967 مشترک جدید به مصرف کنندگان گاز همدان اضافه شد
کد خبر : ۱۵۴۴۶۰۷

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: پنج هزار و ۹۶۷ مشترک جدید خانگی در نیمه نخست سال جاری به تعداد مصرف کنندگان گاز طبیعی استان اضافه شده است.

به گزارش ایلنا از همدان، مجید الهیاری اظهار کرد: بخش خانگی با ۶۳۴ هزار و ۴۹۷ مشترک بیشترین تعداد مشترکان گاز استان همدان را تشکیل می‌دهد و سهم بزرگی در مصرف گاز طبیعی استان دارد.

وی افزود: در نیمه نخست امسال تعداد ۵۶۱ مشترک جدید نیز در ۲ بخش تجاری و صنعتی به جمع مشترکان گاز استان همدان اضافه شده است.

الهیاری تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی های صورت گرفته، در نیمه دوم امسال به دلیل نیاز به گاز برای واحدهای خانگی، تجاری و سیر مصارف تعداد مشترکان جدید نزدیک به ۱۵ هزار مشترک افزایش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اینک ۶۸۹ هزار و ۹۷ مشترک گاز در سطح استان همدان وجود دارد که پنج هزار و ۹۶۷ مشترک در طی ۶ ماهه نخست امسال از این نعمت بهره‌مند شدند.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با بیان اینکه در استان چهار نیروگاه و ۴۹ جایگاه سوخت سی‌ان‌جی، از گاز طبیعی استفاده می‌کنند، افزود: در این استان ۳۹ هزار و ۷۸۸ مشترک گاز در بخش تجاری و چهار هزار و ۴۳۵ مشترک در بخش صنعتی وجود دارد که از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و لزوم ترویج فرهنگ مصرف بهینه به دانش‌آموزان گفت: در آستانه فرارسیدن فصل سرد سال و به منظور ترویج فرهنگ مصرف بهینه گاز جشنواره دانش‌آموزی با عنوان «همیار گاز» در سطح مدارس استان همدان آغاز به کار کرده است.

الهیاری اظهار کرد: سال گذشته برای نخستین بار جشنواره همیار گاز توسط همکاران ما در شرکت گاز استان در سطح مدارس شهر همدان اجرا شد و حاصل این اقدام، با کمک معلمان و دانش‌آموزان به عنوان سفیران گاز در منازل، صرفه‌جویی این انرژی را به دنبال داشت.

وی ادامه داد: اجرای این جشنواره در مدارس شهر همدان و بازخورد خوب آن موجب شد که ستاد ملی شرکت گاز ایران این طرح را با الگوگیری از شرکت گاز استان همدان به سراسر کشور ابلاغ کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با بیان اینکه جشنواره همیار گاز به ۲ صورت استانی و کشوری در سطح مدارس استان همدان برگزار می‌شود، افزود: این طرح براساس تجربه موفق همکاران ما در سال گذشته در مدارس شهرهای همدان و بهار انجام می‌شود که در این زمینه به همکاری بیشتر آموزش و پرورش، معلمان، مدیران و دانش‌آموزان به عنوان سفیران و همیاران گاز در منازل نیاز داریم.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشنواره کم مصرف کردن گاز نیست بلکه بهینه مصرف کردن آن است، ادادمه داد: دفترچه‌هایی برای آموزش و ترویج فرهنگ مصرف بهینه گاز بین دانش‌آموزان توزیع می‌شود که با همکاری معلمان اقدام شود.

الهیاری با بیان اینکه نزدیک به ۸۸۰ میلیون مترمکعب روزانه تولید گاز در کشور داریم که کل این مقدار تولید انرژی مصرف می‌شود، افزود: حدود ۹۰ درصد از این میزان تولید گاز در منازل استفاده می‌شود که باید بخشی از آن را بهینه مصرف کنیم تا در بخش‌هایی مانند صنایع دچار مشکل نشویم.

وی تاکید کرد: بهترین روش برای ترویج فرهنگ مصرف بهینه گاز طبیعی همین آموزش‌ها به خصوص در مقاطع ابتدایی است که امیدواریم با کمک دانش‌آموزان که سفیر و همیاران گاز هستند در این زمینه صرفه‌جویی داشته باشیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز