خبرگزاری کار ایران

یک مسئول انتظامی خبر داد؛

شناسایی و دستگیری عامل کارت اجاره ای در لرستان

شناسایی و دستگیری عامل کارت اجاره ای در لرستان
کد خبر : ۱۵۴۴۵۹۱

رئیس پلیس فتا لرستان از شناسایی و دستگیری اجاره دهنده کارت بانکی و کشف 5 میلیارد ریال کلاهبرداری خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ حسین سپه‌وند روز شنبه بیست و هشتم مهر ماه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در راستای رصد و پایش صورت پذیرفته در فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا لرستان، خانمی که اقدام به اجاره دادن کارت بانکی می‌نمود شناسایی و با کسب تکلیف از مراجع قضاءی مورد پیگرد قانونی قرار گرفت. 

وی افزود: در بررسی‌های تخصصی مشخص متهم با نقد کردن وجوه کلاهبرداری شده برای مجرمان اینترنتی، مبالغی را به عنوان کارمزد به صورت درصدی دریافت می‌کرد. 

رئیس پلیس فتا استان لرستان گفت: در ادامه فعالیت‌های فنی و پلیسی، متهم در شهرستان خرم آباد شناسایی و ضمن اخذ دستورات لازم از مقام قضائی، طی یک عملیات پلیسی دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد. 

سرهنگ سپه‌وند تصریح کرد: این خانم تعداد ۶ شاکی در استان‌های مختلف کشور داشته که مبلغی بالغ بر ۵ میلیارد ریال از آن‌ها کلاهبرداری کرده است و تعداد ۶ کارت بانکی که برای این امر استفاده می‌نمود از ایشان کشف شد. 

وی افزود: متهم پرونده به بزه ارتکابی اعتراف کرد و در اظهارات خود عنوان داشت که مدتی بوده که با دیدن آگهی‌های سود آوری و کسب درآمد از طریق اجاره کارت‌های بانکی در شبکه‌های اجتماعی وسوسه شدم تا با آن‌ها همکاری نمایم که برای شروع کار، کارت بانکی خود را در اختیار آن‌ها قرار داده تا در عوض تراکنش‌های صورت‌گرفته، درصدی از آن را دریافت کنم و پس از آن نیز کارت‌های افراد دیگری را برای این کار از دیگران اجاره می‌کردم، اما اکنون از این کار خود اظهار پشیمانی می‌کنم. 

رئیس پلیس فتا استان لرستان به کاربران توصیه کرد: کاربران اینترنتی بخصوص قشر جوان و نوجوان به هیچ عنوان فریب محتواهای ساختگی و جعلی منتشر شده در کانال و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی را نخورند و سعی کنند با تلاش و سرمایه‌گذاری در مسیر درست به اهداف خود برسند و توجه داشته باشند که وعده دهندگان این گونه تجارت‌های نادرست و نامشروع تنها به فکر سود خود و پنهان کردن ردپای خود از طریق واسط قرار دادن شما در معاملات اینترنتی هستند، لذا هم وطنان انتظار داریم در صورت رؤیت این‌گونه موارد می‌توانند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www. fata. gov. ir گزارش نموده و یا با شماره‌تلفن ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز