خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد:

ارتقای گردشگری روستایی در سایه آموزش/ ثبت 276 روستای هدف گردشگری در خوزستان

ارتقای گردشگری روستایی در سایه آموزش/ ثبت 276 روستای هدف گردشگری در خوزستان
کد خبر : ۱۵۴۴۵۸۱

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری خوزستان گفت: با برگزاری دوره های آموزشی دهیاران و روستائیان را در راستای رسیدن به یک وضعیت مطلوب در اقتصاد پایدار روستایی ترغیب کردیم که خوشبختانه در این مدت روند موفقیت آمیزی داشته ایم.

مرتضی باوی ضمن تشریح ظرفیت های مختلف حوزه روستایی و تلاش های صورت گرفته در راستای ارتقای سطح کیفی زندگی در این مناطق به ایلنا گفت: استان خوزستان را نمی توان با هیچ استان دیگری در کشور مقایسه کرد. استانی با جاذبه های بیشمار و ظرفیت های فوق العاده که خوشبختانه با توجه به استقبال مردم در حوزه گردشگری طی سالیان گذشته تا کنون شاهد یک رشد قابل قبول در مناطق روستایی این استان بوده ایم. 

باوی افزود: یکی از مباحث مهم در حوزه روستایی، گردشگری است. با توجه به پتانسیل های موجود، شرایط روستاها و لزوم آموزش، اداره کل امور روستایی با همکاری اداره کل میراث فرهنگی و بخصوص معاونت گردشگری این مجموعه اقدام به برگزاری دوره های مختلفی در مناطق روستایی استان خوزستان داشته که خوشبختانه با استقبال قابل قبولی مواجه شدیم و همین بازخوردها ما را به ادامه این مسیر امیدوارتر کرد.

او ادامه داد: در واقع با برگزاری این دوره ها دهیاران و روستائیان را ترغیب کردیم تا با کسب آموزش های علمی و تقویت زیرساخت های گردشگری، روستاهای خود را به سمت یک اقتصاد پایدار ببرند. همین شرایط باعث شد تا به مرور زمان دیگر دهیاران نیز متقاضی معرفی روستاهای خود با تاکید بر یکی از شاخص های گردشگری به عنوان یک روستای هدف گردشگری شوند. 

مدیرکل امور روستایی استانداری خوزستان تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته توانستیم در بخش درآمدزایی نیز به رشد چشمگیری برسیم. با توجه به اینکه تا سال 1401 تنها 17 روستای گردشگری در لیست روستاهای هدف ما قرار داشته، در طی این مدت این رقم به 276 روستا درارتقا داده ایم. 

باوی با تاکید بر این موضوع که در بحث اقامتگاه های بوم گردی نیز با رشد چشم گیری مواجه بوده ایم، گفت:  در مناطقی مانند ایذه و دزپارت شاهد رشد قابل قبول تری در بخش تاسیس اقامتگاه های بوم گردی هستیم که همین روند در دیگر مناطق روستایی استان نیز با تلاش های مشترک با معاونت گردشگری خوزستان در حال پیگیری است.

او افزود: عمده اقامتگاه های ما در شمال خوزستان واقع شده اند که یکی از اصلی ترین دلایل آن تنوع آب و هوایی و پوشش گیاهی این مناطق است. افزون بر این سعی گردید در مناطق جنوبی نیز این مهم را تقویت کنیم که خوشبختانه در شادگان، آبادان، خرمشهر و حتی شهرستان کارون نیز توانستیم بسیاری از دهیاران را به سمت گردشگری تشویق کنیم.

باوی در پایان گفت: در حوزه گردشگری روستایی نیز با برگزاری جشنواره هایی مانند انار، زیتون، بلوط، برنج، چای ترش، خرما، گل نرگس، انگور و....شاهد رویکرد قابل قبولی در بخش های مختلف رویدادهای روستایی هستیم. کما اینکه این امیدواری وجود دارد که در سال های پیش رو این روند را بیش از گذشته تقویت کنیم. 

ارتقای گردشگری روستایی در سایه آموزش/ ثبت 276 روستای هدف گردشگری در خوزستان

 

انتهای پیام/
بهنام رضایی مالمیر
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز