خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر میراث فرهنگی؛

نمایشگاه ملی صنایع دستی و نمایشگاه بین الملی گردشگری در تبریز افتتاح شد

نمایشگاه ملی صنایع دستی و نمایشگاه بین الملی گردشگری در تبریز افتتاح شد
کد خبر : ۱۵۴۳۸۶۷

یازدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی همزمان با سومین نمایشگاه بین المللی گردشگری و در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تبریز با حضور سیدرضا صالحی امیری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گشایش یافت.

به گزارش ایلنا از تبریز، در یازدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و سومین نمایشگاه بین المللی گردشگری تبریز با حضور فعالان گردشگری از ترکیه، کوبا، تاجیکستان، عراق، ازبکستان و ارمنستان و تمام استان های کشور در ۲۲۰ غرفه‌ی صنایع دستی، ۷۰ غرفه‌ی گردشگری و ۶۰ غرفه‌ی جانبی برپا است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در آئین گشایش این نمایشگاه با بیان اینکه امروز روز به یاد ماندنی برای آذربایجان است، گفت: این جغرافیا سرزمین رمزها و رازهاست که در ۲ نقطه تاریخی کشورمان را از استبداد نجات داد.

سیدرضا صالحی امیری با اشاره به اینکه در دوره مشروطیت و انقلاب اسلامی نسیم آزادی از این دیار وزیدن گرفت، اظهار کرد: آذربایجان به مثابه نگین درخشانی است که همه ایرانیان به آن افتخار می کنند.

وی با بیان اینکه همه ما وامدار تاریخ، فرهنگ و هنر و اسطوره های آذربایجان هستیم، گفت: ایران بدون آذربایجان و تبریز ابتر است.

وی افزود: مشروطیت ایران را از زنجیر استبداد نجات داد و نقطه آزادی از این دیار وزیدن گرفت و انقلاب اسلامی نیز از همین دیار نشات گرفته است. 

صالحی خطاب به شرکت کنندگان در افتتاحیه ادامه داد: در نقطه ای قرار دارید که جهانیان و ایرانیان به آن افتخار می کنند، آذربایجان همواره فراتر از جغرافیای خود نقش آفرین است. 

گفتنی است، این نمایشگاه در سالن‌های پروین اعتصامی، شهریار و آذربایجان نمایشگاه بین المللی تبریز در زمینه انواع صنایع دستی، ورنی بافی، میناکاری، حکاکی روی فلز و نقره،چاپ باتیک، ممقان دوزی، گردشگری، غرفه های دفاتر آژانس‌های مسافرتی، هتل‌ها، انجمن‌های هتلداران و تورهای سیاحتی در نمایشگاه بین‌المللی تبریز با مساحت ۱۱ هزار متر مربع برگزار شده است.

این نمایشگاه از ۲۵ تا ۲۸ مهرماه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ برای بازدید عموم برقرار است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز