خبرگزاری کار ایران

در راستای تعین حدود و حریم تالاب؛

تالاب بین‌المللی ارژن نشانه‌گذاری شد

تالاب بین‌المللی ارژن نشانه‌گذاری شد
کد خبر : ۱۵۴۳۶۴۸

رئیس منطقه حفاظت شده تالاب بین‌المللی ارژن از نشانه‌گذاری تالاب بین‌المللی ارژن به‌عنوان عملیاتی در راستای تعین حدود و حریم تالاب خبر داد.

‌به گزارش ایلنا، عباس راستی اظهار داشت: این طرح پس از سال‌ها توقف با اعمال قانون و همکاری دستگاه قضایی و انتظامی اجرایی شد.

راستی ادامه داد: این طرح در سال‌های گذشته به‌رغم استقرار ماشین‌آلات و نصب تعدادی محدود از رپر‌ها، به دلیل حضور معارضین محلی متوقف شده بود و با تشکیل جلسات مختلف با اداره محیط طبیعی اداره کل محیط‌زیست و همچنین جلسات مسئولان حقوقی و مدیریت اداره کل با نیروی انتظامی و دستگاه قضائیه استان فارس موضوع مجددا به جریان افتاد.

رئیس منطقه حفاظت شده تالاب بین‌المللی ارژن اضافه کرد: به جهت هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی در ایجاد کمربند حفاظتی اطراف تالاب و اعمال قانون، انجام پروژه رپر‌گذاری و بنج مارک‌گذاری در تعیین حد حریم و بستر تالاب ارژن با همکاری آب منطقه‌ای فارس و با مدیریت اجرایی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان فارس و تلاش همه‌جانبه یگان حفاظت محیط‌زیست ارژن این طرح طی پنج روز کامل کاری انجام شد.

راستی در ادامه از اقناع و جلب رضایت معارضین و جوامع محلی اطراف تالاب خبر داد و افزود: با تعامل و آگاه‌سازی دائمی محیط‌زیست ارژن با مردم و ساکنان بومی ارژن بدون تنش، رضایت دوطرفه مردم و محیط‌زیست در این پروژه مهم محقق شد و تحت نظر مهندسان اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان فارس و اداره آب منطقه‌ای فارس و پیمانکار، تعیین حریم محقق شد.

رئیس منطقه حفاظت شده تالاب بین‌المللی ارژن یادآور شد: با‌توجه‌به دستور قضایی به اداره کل محیط‌زیست استان فارس، که به قید فوریت نسبت به ایجاد کمربند حفاظتی در اطراف حریم تالاب ارژن و نصب بنچ مارک، تاکید شده بود، محیط‌زیست ارژن تمامی تلاش و همکاری خود را اعمال کرد تا با حضور منظم و ثابت در پنج روز طرح یاد‌شده اجرایی شود و تعداد ١٢٤ بنچ مارک در اطراف تالاب ارژن بصورت کاملا مهندسی نصب شده است، هرگونه تغییر و جابجایی احتمالی بنچ مارک‌ها، توسط شخص یا اشخاصی در منطقه تالاب ارژن غیر قانونی بوده و با اشد مجازات قضایی با خاطیان برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز