خبرگزاری کار ایران

برای اولین بار در کشور:

سند پیشگیری از خشونت در شهرستان کوهرنگ اجرا شد

 سند پیشگیری از خشونت در شهرستان کوهرنگ اجرا شد
کد خبر : ۱۵۴۳۱۶۳

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای سند پیشگیری از خشونت برای نخستین بار در کشور در شهرستان کوهرنگ اجرا شد.

به گزارش ایلنا، سید محمد موسوی روز سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران استان اظهارداشت: در سال‌های گذشته نسبت به فرهنگسازی و پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی توجه لازم نشده است  و ما امروز چاره‌ای جز همراه کردن مردم با آموزش مهارت‌های زندگی نداریم.

وی افزود: اگر در طول سال‌های گذشته به موضوع پیشگیری و تقویت ارزش‌های فرهنگی توجه ویژه شده بود امروز با چنین هزینه‌های روبرو نمی‌شدیم.

موسوی بیان کرد: یکی از اولویت‌های خود در استان را کاهش آسیب اجتماعی قرار داده‌ایم و در همین خصوص طرح جامع پیشگیری از خشونت را تدوین و برای نخستین بار در کشور در شهرستان کوهرنگ به مرحله اجرا گذاشتیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با اجرای این طرح تاکنون ۵۰ درصد آمارهای مربوط به خشونت این شهرستان کاهش یافته است و ضروری است تا در ادامه نیز جدیت لازم به کار گرفته شود.

وی با اشاره به طرح غربالگری روحی و روانی افراد گفت: سالهاست که اجرای طرح غربالگری سلامت روان در کشور مغفول مانده است که برای مهار و مدیریت این موضوع راه‌اندازی "مرکز طراحی زندگی" را پیشنهاد داده‌ایم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مشکلات اقتصادی ریشه تنها ۲۰ درصد آسیب‌های اجتماعی است بر ضرورت فرهنگسازی و کنشگری رسانه‌ها تاکید کرد.

موسوی با انتقاد از بی‌توجهی ارگان‌های مختلف به موضوع فرهنگ افزود: در حالی که چهار سال از پیشنهاد راه‌اندازی مرکز طراحی زندگی می‌گذرد و این موضوع را به ارگان‌های مختلف از جمله نمایندگان مجلس ارائه شده است و از آنها قول تصویب و تامین اعتبار را گرفتیم اما تاکنون هیچ اقدام عملی در این خصوص انجام نشده است.

وی یادآور شد: در مرکز طراحی زندگی ۳۳ مهارت مختلف به افراد آموزش داده می‌شود که می‌تواند نقش بسیار مهمی در بهبود اجرای امور جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری در خصوص کاروان های عروسی اظهارداشت: تصویب قانون جدید و سختگیرانه در خصوص برخورد با کاروان‌های عروسی که مخل آسایش مردم می‌شوند وجود داردو  با کاروان‌های عروسی که بعد از ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه اقدام به سلب آسایش مردم می‌کنند برخورد و خودروهای حاضر در این کاروان توقیف می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، ستاد سفر استان را ملزم به ایجاد یک پارک مشخص و امن برای مسافران دانست و گفت: مقرر شده تا سال آینده شهرداری، استانداری و میراث فرهنگی در هر شهرستانی یک پارک را برای اسکان و چادر زدن مسافران اختصاص دهند و در صورت اجرایی نشدن این مصوبه در قالب ترک فعل با این دستگاه‌ها برخورد می‌شود.

موسوی یادآور شد: قوانین جدیدی نیز در خصوص فک پلاک خودرو و ثبت املاک شهروندان در سامانه مربوطه تصویب شده که می‌طلبد در این خصوص نیز مردم پیگیری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به آمار طلاق در استان تصریح کرد: طبق آمار سال گذشته از هر سه و نیم ازدواج، یک طلاق در استان به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز