خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور امنیتی استانداری اردبیل خبر داد؛

شناسایی و دستگیری ۱۶۲ تبعه بیگانه در استان

شناسایی و دستگیری ۱۶۲ تبعه بیگانه در استان
کد خبر : ۱۵۴۲۷۱۷

مدیرکل دفتر امور امنیتی، انتظامی، اتباع و مهاجران خارجی استانداری اردبیل گفت: ۱۶۲ تبعه بیگانه طی ۶ ماهه گذشته سال جاری در استان اردبیل شناسایی و به اردوگاه‌ها تحویل داده شده است.

علی محبوبی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اقتدار در برخورد با اتباع بیگانه غیرقانونی در استان، اظهار کرد: ۱۶۲ تبعه بیگانه طی ۶ ماهه گذشته سال جاری در استان اردبیل شناسایی و به اردوگاه‌ها تحویل داده شده است.

وی با تاکید بر این موضوع که اقامت اتباع بیگانه بر اساس قانون در کشور ممنوع است، افزود: در سال‌های گذشته طبق تصمیمات اتخاذ شده در کمیسیون‌ها مقرر شد اجازه ندهیم افراد اتباع بیگانه و خارجی و  غیر متخصص به عنوان کارگر وارد عرصه کاری در استان شوند چرا که با این وجود برای کارگران و نیروهای کاری بومی مشکل ایجاد می‌شود.

مدیرکل دفتر امور امنیتی، انتظامی، اتباع و مهاجران خارجی استانداری اردبیل با تاکید بر اینکه باید در راستای حفظ احساس امنیت و ارامش در جامعه اهتمام ویژه داشته باشیم، ادامه داد: برخی دشمنان در صدد دامن زدن به رابطه میان دو کشور مسلمان دوست و همسایه هستند که در این راستا از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای تقاضا داریم اخبار را با صحت‌سنجی بیشتر انجام دهند.

محبوبی‌پور با بیان اینکه ما در جایگاه قانونی آماده پاسخگویی به سوالات خبرنگاران هستیم، افزود: در استان اردبیل با همکاری مردم و ارگان‌ها در کمترین فاصله ورود اتباع بیگانه شناسایی شده و نسبت به بازگردانی آنها اقدام شده است.

وی به عدم تاثیرگذاری قوانین جرایم در راستای بکارگیری اتباع بیگانه توسط کارفرمایان اشاره کرد و گفت: امیدواریم با اعمال قوانین تصویب شده جدید شاهد تخلفات کمتر در این زمینه باشیم.

مدیرکل دفتر امور امنیتی، انتظامی، اتباع و مهاجران خارجی استانداری اردبیل بیان کرد: به حرات می‌توانیم بگوییم قانونمندی در اردبیل بسیار خوب است و در واقعیت استان اردبیل شهری آرام و امن است.

محبوبی‌پور به حضور و اقامت تحصیلی قانونی عراقی‌ها در استان اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: حضور عراقی‌ها در اردبیل به صورت دایم نیست و تقاضا داریم از مردم که کمک کنند تا اردبیل را به خاطر سابقه تاریخی و وجود امکانات تاریخی شهری امن نگه داریم.

وی به شماره تماس‌های ۱۱۰-۱۱۳-۱۱۴ جهت اطلاع رسانی ورود اتباع بیگانه به استان اشاره کرد و تاکید کرد: مردم وقتی منازل خود را به اتباع بیگانه اجاره می‌دهند  حتی با اجاره بیشتر حتما نیروی انتظامی را در جریان قرار دهند.

انتهای پیام/
محمد صادق اصل
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز