خبرگزاری کار ایران

سرپرست راه و شهرسازی قزوین:

مشکل چهل ساله اراضی شمال اتوبان قزوین حل شد

مشکل چهل ساله اراضی شمال اتوبان قزوین حل شد
کد خبر : ۱۵۴۲۵۸۴

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: با تصویب چارچوب کلی طرح جامع اصلاحی اراضی شمال آزادراه قزوین – زنجان، مشکل چهل ساله اراضی شمال اتوبان حل شد.

به گزارش ایلنا، وهاب میزانی گفت: اراضی واقع در ضلع شمال آزاد راه قزوین- زنجان به مساحت حدودا ۲۰۰۰ هکتار از سال ۱۳۶۸ بر اساس طرح جامع مصوب شارمند در  هزار هکتار داخل محدوده شهر قزوین و با کاربری‌های مسکونی، خدماتی شامل معابر و کاربری‌های عمومی قرار دارد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین افزود: مطابق با مصوبه مورخ 17/6/82 شورایعالی شهرسازی و معماری ایران، اراضی متعلق به دولت واقع در شمال اتوبان به فضای سبز و سایر اراضی به کاربری‌های شهری اختصاص یافت. 

وی ادامه داد: پس از آن، با عنایت به تصویب طرح جامع شهر قزوین مصوب 22/4/94 شورایعالی شهرسازی و معماری ایران اراضی شمال اتوبان به کاربری‌های خدماتی بزرگ مقیاس اختصاص یافت و هرگونه توسعه مسکونی، اداری و تجاری ممنوع شد.

این مسئول عنوان کرد: در راستای پاسخگویی به نیازهای توسعه شهری قزوین بر اساس نرخ رشد جمعیتی و با استناد به مکاتبه معاون شهرسازی و معماری و دبیر شورایعالی شهرسازی و معماری ایران مبنی بر اهمیت اراضی شمال اتوبان به‌عنوان تنها فرصت توسعه شهری، با در نظر گرفتن تمام نیازهای شهری و فراشهری مجموعه شهری قزوین و با رعایت احکام طرح‌های فرادست طرح تفصیلی ویژه اراضی مذکور در دستور کار قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: به دلیل اینکه اراضی شمال آزاد راه مطابق با طرح جامع مصوب بصورت کاربری‌های بزرگ مقیاس تثبیت و به عنوان اساس طرح تلقی می‌شود، هرگونه مداخله تحت عنوان طرح تفصیلی ویژه مشروط به اصلاح طرح جامع مطابق با نظام پهنه بندی‌های پیشنهادی خواهد بود.

میزانی افزود: بر اساس مطالعات اولیه مهندسین مشاور ذیصلاح و مصوبات شورای برنامه ریزی و توسعه استان اراضی شمال اتوبان به 12 حوزه شامل پهنه‌هایی نظیر حوزه شتاب دهنده‌ها، پردیس‌های فرهنگی، مراکز رشد و واحدهای فناور، حوزه‌های سکونت و خدمات وابسته سکونت اختاص یافت.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی افزود: بر این اساس در جلسه امروز شورایعالی شهرسازی و معماری ایران چارچوب کلی طرح جامع اصلاحی در این محدوده به تصویب رسید.

وی خاطرنشان کرد: تعیین دقیق هر یک از کاربری‌ها، نظام دسترسی و شبکه معابر محدوده، پس از تهیه و تصویب طرح تفصیلی ویژه اراضی شمال آزاد راه و بر اساس طرح جامع اصلاحی قابل استناد و بهره برداری خواهد بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز