خبرگزاری کار ایران

سرپرست راه و شهرسازی قزوین:

مشکل چهل ساله اراضی شمال اتوبان قزوین حل شد

مشکل چهل ساله اراضی شمال اتوبان قزوین حل شد
کد خبر : ۱۵۴۲۵۸۴

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: با تصویب چارچوب کلی طرح جامع اصلاحی اراضی شمال آزادراه قزوین – زنجان، مشکل چهل ساله اراضی شمال اتوبان حل شد.

به گزارش ایلنا، وهاب میزانی گفت: اراضی واقع در ضلع شمال آزاد راه قزوین- زنجان به مساحت حدودا ۲۰۰۰ هکتار از سال ۱۳۶۸ بر اساس طرح جامع مصوب شارمند در  هزار هکتار داخل محدوده شهر قزوین و با کاربری‌های مسکونی، خدماتی شامل معابر و کاربری‌های عمومی قرار دارد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین افزود: مطابق با مصوبه مورخ 17/6/82 شورایعالی شهرسازی و معماری ایران، اراضی متعلق به دولت واقع در شمال اتوبان به فضای سبز و سایر اراضی به کاربری‌های شهری اختصاص یافت. 

وی ادامه داد: پس از آن، با عنایت به تصویب طرح جامع شهر قزوین مصوب 22/4/94 شورایعالی شهرسازی و معماری ایران اراضی شمال اتوبان به کاربری‌های خدماتی بزرگ مقیاس اختصاص یافت و هرگونه توسعه مسکونی، اداری و تجاری ممنوع شد.

این مسئول عنوان کرد: در راستای پاسخگویی به نیازهای توسعه شهری قزوین بر اساس نرخ رشد جمعیتی و با استناد به مکاتبه معاون شهرسازی و معماری و دبیر شورایعالی شهرسازی و معماری ایران مبنی بر اهمیت اراضی شمال اتوبان به‌عنوان تنها فرصت توسعه شهری، با در نظر گرفتن تمام نیازهای شهری و فراشهری مجموعه شهری قزوین و با رعایت احکام طرح‌های فرادست طرح تفصیلی ویژه اراضی مذکور در دستور کار قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: به دلیل اینکه اراضی شمال آزاد راه مطابق با طرح جامع مصوب بصورت کاربری‌های بزرگ مقیاس تثبیت و به عنوان اساس طرح تلقی می‌شود، هرگونه مداخله تحت عنوان طرح تفصیلی ویژه مشروط به اصلاح طرح جامع مطابق با نظام پهنه بندی‌های پیشنهادی خواهد بود.

میزانی افزود: بر اساس مطالعات اولیه مهندسین مشاور ذیصلاح و مصوبات شورای برنامه ریزی و توسعه استان اراضی شمال اتوبان به 12 حوزه شامل پهنه‌هایی نظیر حوزه شتاب دهنده‌ها، پردیس‌های فرهنگی، مراکز رشد و واحدهای فناور، حوزه‌های سکونت و خدمات وابسته سکونت اختاص یافت.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی افزود: بر این اساس در جلسه امروز شورایعالی شهرسازی و معماری ایران چارچوب کلی طرح جامع اصلاحی در این محدوده به تصویب رسید.

وی خاطرنشان کرد: تعیین دقیق هر یک از کاربری‌ها، نظام دسترسی و شبکه معابر محدوده، پس از تهیه و تصویب طرح تفصیلی ویژه اراضی شمال آزاد راه و بر اساس طرح جامع اصلاحی قابل استناد و بهره برداری خواهد بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز