خبرگزاری کار ایران

رئیس پارک علم و فناوری استان:

مراکز رشد تخصصی در استان قزوین راه‌اندازی می‌شود

مراکز رشد تخصصی در استان قزوین راه‌اندازی می‌شود
کد خبر : ۱۵۴۲۳۹۱

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین گفت: در سال‌های گذشته شاهد رشد قابل توجه پارک استان بودیم و بعد از فعال شدن مراکز رشد شهرستان‌ها، راه‌اندازی مراکز رشد تخصصی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، جعفر احمدی در نشست با اصحاب رسانه که در سالن جلسات پارک علم و فناوری برگزار شد، گفت: در یک سال گذشته با ارتقای شاخص‌های 10 گانه از رتبه بیست و سوم به جایگاه نخست توسعه اقتصاد دانش بنیان رسیدیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین ادامه داد: راه‌اندازی مرکز نمونه سازی سریع "فبلب"، تولید تکنیکال پرینتر و اسکنرهای سه بعدی از قطعات "های‌تک" در پزشکی و دندانپزشکی اندام و بافت‌ها از اقدامات انجام شده توسط پارک است.

وی عنوان کرد: باتوجه به اینکه 10 درصد صنایع شوینده کشور در قزوین واقع شده، به‌عنوان دبیرخانه راهبردی زنجیره ارزش صنایع شیمیایی و شوینده کشور و هاب فناوری‌های این صنعت انتخاب شدیم.

این مسئول، تهیه برش استانی قزوین با در نظر داشتن مواردی مانند هوشمندسازی دشت قزوین، ایجاد زنجیره‌های ارزش و صندوق فناوری استان، اولویت زنجیره ارزش‌های شوینده و شیمیایی، کانی‌های فلزی و تقویت ایمنی جاده‌ها، امور زیست محیطی، پساب‌ها و تخصیص یک‌هزار و 300 میلیارد برای توسعه و بهبود اقتصاد دانش بنیان در زنجیره ارزش و تقویت صندوق فناوری استان از دیگر مواردی بود که شاهد محقق شدن آن بودیم.

وی ادامه داد: ارتقای اعتبار صندوق شکوفایی و نوآری استان به 50 تا 100 میلیارد تومان با کمک معاونت فناوری ریاست جمهوری از هدف‌گذاری‌های پارک است.

احمدی، ایجاد پردیس‌های مشترک با دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، مرکز تحقیقات کشاورزی و ایجاد دهکده نواوری کشاورزی را از مواردی برشمرد که برای حل مشکلات در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، درحال حاضر 166 شرکت دانش بنیان داریم که با یک‌هزار و 400 نفر نیرو 220 محصول تولید می‌کنند و در 2 سال گذشته میزان فروش این واحدها به 5 هزار و 800 میلیارد تومان رسیده است.

این مسئول، ارتقای سطح پارک قزوین از 3 به 2 و در نتیجه ارتقای چارت سازمانی و اعتبارات و تسهیل در روند تجاری سازی محصولات را ازجمله موفقیت‌های پارک استان قزوین برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: فعال شدن مراکز رشد در آبیک، تاکستان، بوئین زهرا و البرز در سال گذشته باعث شد نیازهای فناوری و نوآوری این شهرستان‌ها راحت‌تر رفع شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز