خبرگزاری کار ایران

یک مسئول:

رویداد توسعه اکوسیستم نوآوری استان ها (تانا) در لرستان برگزار می شود

رویداد توسعه اکوسیستم نوآوری استان ها (تانا) در لرستان برگزار می شود
کد خبر : ۱۵۴۲۲۴۹

رئیس پارک علم و فناوری لرستان گفت: رویداد توسعه اکوسیستم نوآوری استان‌ها (تانا) با هدف رفع بی واسطه نیازها و چالش های محیط زیست در بیست و سوم آبان ماه سال جاری در این استان برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، امین طاهری گراوند امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به موجب ماده ۱۲ قانون جهش دانش‌بنیان، این پارک در راستای تقویت و توسعه استان مأموریت پیدا کرده است تا نیازهای استان را پایش و احصا کند که با توجه به بررسی‌های صورت گرفته، نیازمندی‌های حوزه محیط زیست استان احصاء و در سامانه نان ثبت شد. 

وی بیان کرد: از جمله نیازمندی‌های احصاء شده می‌توان به مواردی همچون استفاده از فناوری نانو در تصفیه فاضلاب، استفاده از فناوری نانو در تصفیه خاک‌های آلوده، روش‌های نوین مبنی بر سیستم بیولوژیکی جهت پاکسازی خاک‌های آلوده به مواد نفتی، استفاده از فناوری نوین الکترونیکی و پهپادی جهت پایش و مدیریت و رصد مناطق حفاظت شده و تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست، روش‌های نوین و فناورانه جداسازی و استفاده مجدد آب‌های خاکستری، استفاده از فناوری نوین جهت مقابله با کانون‌های حوزه ریزگرد و همچنین استفاده از فناوری نوین جهت تولید پلاستیک زیست تخریب‌پذیر اشاره کرد. 

طاهری با اشاره به اهمیت بهم‌رسانی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های علمی با نیازهای فناورانه و مسائل کلان استان، ادامه داد: در این رویداد به دنبال آن هستیم که ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه به صورت مستقیم در راستای حل یک چالش یا رفع یک نیاز واقعی انتخاب شوند و یک درخواست کننده واقعی برای به کار گرفتن آن نوآوری اعلام نیاز کند. 

رئیس پارک علم و فناوری لرستان از اعطای تسهیلات به برگزیدگان این رویداد جهت اجرای ایده‌ها خبر داد و افزود: تقویت و توانمندسازی مستمر نخبگان، دانشمندان و فناوران منجر به افزایش سهم و مشارکت آنان در توسعه نوآوری و رونق تولید در استان خواهد شد. 

طاهری در ادامه گفت: مجموعه اهداف اصلی رویداد تانا خلق ارزش مشترک بین نهادهای اجرایی استان، صنایع و واحدهای فناور است و انتظار می‌رود رویداد پیش رو تبادل خوبی بین عرضه و تقاضای فناوری در حوزه محیط زیست ایجاد کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز