خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان:

سالانه حدود 800 میلیون متر مکعب آب از طریق چاههای مجازو غیر مجاز در استان برداشت می شود

سالانه حدود 800 میلیون متر مکعب آب از طریق چاههای مجازو غیر مجاز در استان برداشت می شود
کد خبر : ۱۵۴۲۲۳۴

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان گفت: سالانه حدود 800 میلیون متر مکعب آب از طریق چاههای مجازو غیر مجاز برداشت می شود که رقمی قابل توجه است.

به گزارش ایلنا، داریوش حسن نژاد روز یکشنبه بیست و دوم مهرماه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: تعداد چاه‌های مجاز دارای پروانه بهره برداری در مصارف شرب، کشاورزی و صنعت ۷۵۷۳ حلقه می‌باشد و حجم برداشت آب از طریق این چاه‌ها سالانه ۷۷۲.۸میلیون متر مکعب برآورد شده است. 

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان افزود: طبق بررسی‌های انجام شده ۱۵۸۳حلقه چاه غیر مجاز در استان وجود داردکه بایدبرای انسداد آن‌ها اقدام شود. 

وی تصریح کرد: برای سال جاری، انسداد ۷۲۲حلقه چاه غیرمجاز هدفگذاری شده است که با توجه به امکانات و اعتبارات موجود، این عملیات در دستور کار قرار دارد. 

حسن نژاد تاکید کرد: مدیریت برداشت آب از طریق چاه های مجاز نیز از جمله برنامه‌های شرکت آب منطقه‌ای لرستان است که در سال‌های اخیربا نصب کنتور هوشمند بر روی این چاه‌ها اجرایی شده است. همچنین از ابتدای امسال تا کنون، ۱۰۸ حلقه چاه غیرمجاز در استان مسدود شده که حجم برداشت آن‌هامعادل۵.۰۴ میلیون متر مکعب آب بوده ودر این رابطه ۱۲ دستگاه حفاری غیر مجازنیز توقیف شده است. 

وی در ادامه به وضعیت منابع آب زیرزمینی در شهریور ماه سال جاری اشاره کرد و افزود: متوسط سطح آب زیرزمینی محدوده‌های بیلان استان در شهریور ماه سال ۱۴۰۳ نسبت به شهریور ماه سال گذشته حدود ۰.۸ متر افزایش یافته که معادل حجمی درحدود ۲۲ میلیون متر مکعب است. 

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: درحوضه کرخه حجم افزایش آب در شهریور ماه ۱۴۰۳ نسبت به شهریور ماه ۱۴۰۲ حدود ۳۹ میلیون مترمکعب بوده است. بیشترین افزایش در این حوضه مربوط به دشت الشتر با حدود ۲.۳ متر افزایش سطح آب و افزایش حجمی حدود ۱۴.۷ میلیون متر مکعب میباشد. این در حالی است که درحوضه کارون بزرگ با افت۱۷ میلیون مترمکعبی مواجه هستیم و بیشترین کاهش سطح آب دراین حوضه مربوط به دشت ازنا-الیگودرز با حدود ۰.۸ متر افتِ سطح آب و کسری مخزن حدود ۱۶.۲میلیون متر مکعب بوده است. 

حسن‌پور با بیان اینکه برای حفاظت از منابع آب زیر زمینی و سطحی استان، تعداد ۱۸ تیم گشت و بازرسی فعال شده است تاکید کرد: با توجه به شرایط اقلیمی وکاهش نزولات آسمانی، مشارکت حداکثری مردم در مدیریت ومصرف بهینه آب می‌تواند نقش موثری درصیانت از این منابع ارزشمند داشته باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز