خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

آمار مبنای برنامه ریزی و توسعه هر کشوری است و نداشتن آمار صحیح مانند حرکت در تاریکی است

آمار مبنای برنامه ریزی و توسعه هر کشوری است و نداشتن آمار صحیح مانند حرکت در تاریکی است
کد خبر : ۱۵۴۲۲۲۶

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت : آمار مبنای برنامه‌ریزی و توسعه هر کشوری است و نداشتن آمار دقیق را می‌توان به حرکت در تاریکی تشبیه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید عماد شاهرخی ر.وز یکشنبه بیست و دوم مهر ماه  در جلسه  هماهنگی و آموزشی ششمین سرشماری کشاورزی  اظهار کرد : توسعه موازن و عدالت اجتماعی مستلزم داشتن آمار و اطلاعات دقیق است. این ضرورت در بخش کشاورزی دوچندان است زیرا هم با امنیت غذایی مردم و به تبع آن استقلال غذایی کشور مرتبط است و هم مبنایی برای ایجاد زنجیره ارزش و توسعه صادرات در کشور است.

وی افزود : بر اساس آمار و اطلاعات فعلی، تولیدات غذایی کشور ۱۲۵ میلیون تن است که شامل ۸۵ میلیون تن تولیدات زراعی، ۲۳ میلیون تن باغی و۱۸ میلیون تن گوشت قرمز، عسل و سایر فرآورده‌هاست که ارزش آنها حدود ۷۰ میلیارد دلار است. جهت تامین این مقدار غذا در صورت عدم تحریم باید ۵۰ میلیون دلار نفت در طول یک سال و نیم فروخته شود که این امر نشان دهنده اهمیت تولیدات بخش کشاورزی در اقتصاد کشور است.

رییس سازمان حهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه امسال ششمین سرشماری کشاورزی کشور انجام می شود گفت : با وجود اجرای چندین مرحله سرشماری کشاورزی به دلایل مختلفی مانند نبود امکانات و زیرساخت های لازم هنوز آمار دقیقی از سطوح زیر کشت و میزان تولیدات کشاورزی وجود ندارد.

 شاهرخی تاکید کرد: از تمام ناظران، کارشناسان و عوامل اجرایی این طرح تقاضا داریم به این کار صرفا به عنوان یک انجام وظیفه اداری نگاه نکنند بلکه آن را یک وظیفه شرعی و ملی بدانند و بر انجام درست آن نظارت مستمر داشته باشند خصوصاً اگر در ابتدای کار نقص و کمبودی مشاهده شد سریعاً به مسئولین استانی و کشوری انتقال داده و رفع نقص نمایند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به مطالبه شخصی مقام معظم رهبری در خصوص داشتن اطلاعات و آمار دقیق و صحیح بخش کشاورزی، تاکید کرد با توجه به اینکه بر اساس آمار بدست آمده از این سرشماری حداقل برای یک دهه آینده بخش کشاورزی کشور برنامه ریزی خواهد شد تمام عوامل اجرایی باید بر انجام درست این طرح نظارت مستمر داشته باشند و همچنین با توجه به وجود چندین سامانه جمع آوری اطلاعات در وزارت، کارشناسان در جمع آوری اطلاعات به داده های قبلی مراجعه نکنند و سعی کنند با برخورد مناسب و جلب اعتماد تولیدکنندگان، بر اساس مشاهدات عینی و میدانی اطلاعات به روز و جامعی کسب نمایند. 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد به یاری خداوند و با اطلاع رسانی همگانی و تلاش همکاران اجرایی این سرشماری به بهترین نحو ممکن انجام شود و اجر انجام درست این کار عام المنفعه برای همه عزیزان مشارکت کننده ثبت شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز